« اربعین؛ خیمه جهانی اباعبداللهسیاستهای‌ ‌ رسانهای‌پوشش‌مراسم‌ ‌اربعین حسینی »

راهکارهای حل اختالف زن و شوهر در قرآن و روایات

 

با توجه به حساسیت بیش از حد موضوع و افزایش اختلافات در جامعه کنونی که اثرات مخرب زیادی بر خانواده و جامعه دارد این ضرورت به چشم می خورد که در باب راهکارهای حل اختلاف زن و شوهر پژوهش هایی کار آمد به عمل آید.

 

خانواده یکی از مهم ترین جایگاه هایی است که باعث می شود مشکالت جامعه به کانون صمیمی و محافظ خانواده نتواند نفوذ کند. صیانت و تحکیم کیان خانواده و تاسیس آن بر سکون و مودت و رحمت تاثیر زیادی در امنیت و آرامش جامعه دارد و با فروپاشی خانواده آسیب های فراوانی دامنگیر جامعه می شود

 

. ریشه های اختالفات میان همسران عبارتند از نداشتن نیت مناسب در اول ازدواج، مسائل اقتصادی، عدم اعتماد زوجین، چشم و همچشمی، عصبانیت، دورویی، دروغ، پنهانکاری، پرخاشگری و خشونت، لجاجت، خودبینی و تحقیر دیگری،که قرآن برای رفع اختالفات بین زن و مرد راهحلهای عملی و واضحی ارائه کرده است.

 

قرآن کریم درآیاتی به صورت دقیق اختلافات خانوادگی را مطرح می کند و بعد راهکارهایی برای حل اختلاف را ارائه می دهد. در هر خانواده مشکالت و اختلافات به وجود می آید چون هریک از زوجین دارای فکرهای مختلف و خانواده هایی متفاوت دارند و این باعث برخی اختلافات می شود.

 

دانلود مقاله 

   یکشنبه 14 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 160
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 5354
  • 1 ماه قبل: 39877
  • کل بازدیدها: 876360
رتبه وبلاگ