« راهکارهای حل اختالف زن و شوهر در قرآن و روایاتدلایل مواجهه منفعلانه نیروهای انقلابی با فضای مجازی چیست؟ »

سیاستهای‌ ‌ رسانهای‌پوشش‌مراسم‌ ‌اربعین حسینی

 

اربعین در رسانه های جهان

 

زیارت اربعین یکی از پنج نشانه مؤمن، اسم رمزی است میان مؤمنان عالم و همه آنانکه دلداده امام آزادگی، حضرت اباعباالله الحسین هستند. با آنکه این زیارت از ابتدا مورد سفارش اهل بیت وعلمای برجسته بود و بر آن اهتمام و تأکید داشته اند ، چند سالی است که با عنایت حضرت حق و مدیریت حضرت حجت عجل به حرکتی جهانی و نماد وحدت مسلمانان و آزدگان جهان تبدیل شده است؛ روشن است که با گسترش هر ساله این مانور عظیم اسلام اهل بیتی، آینده ای به مراتب باشکوه تر و قدرتمندتر خواهد داشت.

 

رسانه های مختلف در مواجهه با رویدادی که مطلوب و همسو با سیاستهای رسانهای شان نباشد یا محدودیت و ممنوعیتی از طرف نهادهای حاکمیتی شان داشته باشند، معمولا سه نوع رویکرد دارند :

 

الف)  بایکوت خبری به معنای توجه نداشتن به رویداد و عدم پوشش رسانه ای؛

 

ب) تقلیب و تخایف خبر رویداد به گونه ای که از ویژگیهای خاص آن رخداد، مانندا بزرگی و اثرگذاری آن میکاهند،سپس آن را پوشش میدهند .

 

ج) تحریف رویداد به معنای تغییر ویژگیهای خاص آن واقعه است.

 

دربار مراسم اربعین، برخی رسانه ها راهبرد نخست را انتخاب کرد و طوری وانمود کردند که گویا چنین اجتما بزرگی در گوشه ای از دنیا که اتفاقا زیر ذره بین رسانه های خبری جهان نیز می باشد، تشکیل نشده است. برخی دیگر از عظمت و بزرگی این اجتما را نادیده می گیرندو باکمترین پوشش طوری وانمود مینمایند که گویا اتفاق مهمی رخ نداده است . دسته های دیگر از رسانه ها با تحریف رویداد، تجمع زائران اربعین را نوعی زورآزمایی خیابانی و جاده ای و تلاش برای دامن زدن به جنگ مذهبی تفسیر میکنند

 

دانلود فایل سیاست های پوشش مراسم اربعین حسینی 

 

 

به‌اهتمام‌:‌سید‌محمدرضا‌خوشرو

   شنبه 13 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 418
  • دیروز: 1377
  • 7 روز قبل: 13545
  • 1 ماه قبل: 36294
  • کل بازدیدها: 1129900
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 29
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1
 
مداحی های محرم