« آرایش دشمن ، آرایش جنگی استبهترین نوع دارها برای تقویت حافظه »

 شباهت سلیبریتی های جدید و قدیم ( پری بلنده ) 

 

پس از به شهادت رسیدن طلبه همدانی به دست اراذل به نام بهروز حاجیلو استاد رایفی پور مهناز افشار را با فردی به نام پری بلنده مقایسه کرد و توییت زد : « آقای #وزارت_اطلاعات ، #پلیس_امنیت ، #اطلاعات_سپاه، و دیگر مسئولان ذیربط حواستان هست؟

#پری_بلنده قصه ما #شعبون_بی_مخ های دیگری هم دارد

#مهناز_افشار »

 

برایم جالب شد که پری بلنده کی بود ؟ و چه شباهتی با سلبریتی امروزه دارد ؟ البته که شعبان بی مخ ها را علی اکبر رایفی پور با پستش به ما شناساند.

پری بلنده

سکینه قاسمی معروف به “پری بلنده” از ثروتمندترین خانم‌رئیس‌های شهرنو، صدها دختر جویای کار را به لطایف‌الحیل به محله “جمشید” در تهران کشانده بود. از دربار سفارش می‌گرفت و به درباریان خدمات می‌داد.

گاه برادر شاه دختری را دیده و هوس می‌کرد پس قُلچماقهای آن پتیاره می‌رفتند در راه مدرسه، دکان یا بازار، دخترک بی‌پناه را بلند کرده و به آن نرینه می‌رساندند. البته که این خوش‌خدمتی‌ها بی‌مزد نبود، روسپی‌خانه‌هاش از قِبل حمایت دربار چنان رونقی داشت که برای نگهبانی و محافظتش ده‌ها گردن‌کلفت لازم بود. لَندهورهایی که از وظایفشان سربه‌نیست کردن مردهایی بود که پی ناموسشان به قلعه می‌آمدند. شاهدش، جمجمه‌هایی که پس از انقلاب اسلامی در شهرنو یافت شد.

صبح روز 28 مرداد 1332 دسته‌های چماقدار همراه سرکردگانشان از چهارسوی شهر راه افتادند. در میان این گنده‌لات‌ها چند زن مشهور حضور داشتند. بدکاره‌هایی مثل پری بلنده، ملکه اعتضادی و دیگران که قدرت و شهرتشان را مدیون تباه کردن زندگی دختران بودند و اوباش تحت امر این زنها حقوقشان از راه فروش دخترکان بی‌کس و کار شهر تامین میشد.  «پری بلنده» از اوباش مشهور در ساقط کردن دولت مصدق بود که پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 در ایران، در 21 تیر 1358 به اتهام فساد فی‌الارض، اعدام شد. وی از جمله افراد فعال ـ سلطنت طلب‌های چاقوکش، ارازل و اوباش ـ در کودتا، که در بسیج توده‌های نا‌آگاه مردم علیه دکتر مصدق نقش مهمی داشت . 

 پری بلنده

 

چه ترکیب جالبی، تلاقی فحشا و اوباش! گُرز و عمود داشتند و به سمت خانه مصدق یورش بردند و هرکه شعار نمی‌داد را می‌زدند و می‌کوفتند.

اعلیحضرت به همدستی همین سلبریتی‌ها قدرت را باز پس گرفت، سلبریتی‌هایی که از گُرده دختران شهرنو بالارفتند وهیچ کجای تاریخ از این قربانیان سیستم، پله‌های نامرئی حکام، یعنی دختران حرفی نشد.

زنان انگار در دستگاه طاغوت نقشی جز تفاله شدن ندارند، یک روز جسمشان می‌شود ابزار برگرداندن تاج و تخت، یک روز چارقد سر چوبشان، یک روز تن‌شان به اسارت می‌رود، یک روز به اسم آزادیِ تن، شعورشان.

انگار زن‌ها هستند تا روغنِ چرخ‌دنده‌های استکبار باشند، انگار که در دستگاه بی‌خدایی و ظلم، زن چیزی بیش از ابزار رسیدن به هدف نیست با این تفاوت که حالا طاغوت نقش‌های شیک‌تری به زنان کودتاهای مطلوبش می‌دهد، آنقدر شیک که متوجه تفاوت نقشش با “پری بلنده” ها نشوی.۱

 کار سازمان یافته پری بلنده

در آن سال‌ها، موسسه اطلاعات نشریه‌ای هفتگی به نام جوانان امروز منتشر می‌کرد که یک نشریه جنجالی و عوام‌پسند حاوی مطالب سینمایی، ورزشی، اخبار و مطالب حادثه‌ای بود. [در سال 1356]، یک زن فریب‌‌خورده به دفتر مجله جوانان تلفن می‌کند و به سردبیر مجه جوانتان اطلاع می‌دهد که سفارش‌دهنده الان آگهی استخدام که هر شب در صفحه نیازمندی‌های یکی از رونامه‌ها چاپ می‌شود کسی نیست جز «پری بلنده»، سردسته معروف قلعه شهرنو!

همین تلفن‌کننده ناشناس با اضطراب و با عجله توضیحات مختصر دیگری می‌دهد و تلفن را قطع می‌کند. براساس اطلاع او، پری بلنده شب‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار و پرتیراژ کشور آگهی استخدام ماشین‌نویس، تلفنچی و منشی زن و دختر می‌داده و وقتی زنان و دخترکان جویای کار برای استخدام به محلی که برای به فریب کشاندن زنان و دختران معصوم تدارک دیده شده بود مراجعه می‌کردند، پری بلنده و عواملش این زنان و دخترکان را بازی می‌دادند و می‌آوردند و می‌بردند تا سرانجام به مقصود خود برسند و طعمه به دام افتاده را وارد قلعه شهرنو کنند.

در دفتر مجله جوانان امروز، دختر جوانی به عنوان تلفنچی و منشی تحریریه کار می‌کرد به نام «سلیقه».

خانم سلیقه را مامور می‌کنند تا با تلفن مندرج در آگهی روزنامه تماس بگیرد و تقاضای کار کند.

خانم سلیقه که به خوبی توجیه شده بود نقشش را خوب بازی می‌کند و جهت مصاحبه حضوری دعوت می‌شود.

محمدرضا رفیع‌زاده و کاویانی [خبرنگار و عکاس اطلاعات] هم دورادور و دوربین به دست خانم سلیقه را تحت نظر داشتند. در محل ملاقات با خانم سلیقه، مذاکرات مختصری انجام می‌شود و بدون پرده‌پوشی لب کلام را با وی در میان گذاشته و او را دعوت به کار خلاف می‌کنند! شرح این ماجرا همراه با عکس‌های مستند، دوشنبه همان هفته در مجله جوانان امروز چاپ [شد] و معلوم می‌شود پری بلنده ار طریق دادن آگهی در جراید کشور تعداد زیادی از دختران و زنان جویای کار را فریفته و از طریق پشت بام کاباره شکوفه نو (در خیابان سی متری) که مشرف به خیابان اول شهرنو بود و استفاده از راه‌پله‌های خانه‌های واقع در شهرنو وارد این مجله فساد کرده است.

 

چاپ این گزارش چهارصفحه‌ای در یک مجله پرتیراژ هفتگی کشور همراه با عکس و اسناد و اعترافات مستند باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد و عمق فساد و تباهی را در گنداب متعفن رزیم شاهنشاهی نشان داد. اما حتی باعث یک روز بازداشت عامل اصلی ان (پری بلنده) نگردید! بعدها مظفر بالایی (معاون سردبیر مجله جوانان امروز) به من گفت وزارت اطلاعات از ادامه انتشار این گزارش جلوگیری کرده و از دفتر مخصوص فرح و دفتر مخصوص اشرف و از دفتر رییس شهربانی کل کشور و حتی ساواک به مجله تلفن کرده و ضمن گفتن بد و بیراه فراوان، نشریه و گردانندگان آن را مورد تهدید قرار داده‌اند. «محمد بهرامی» یکی دیگر از خبرنگاران آن زمان مجله جوانان امروز نیز به من گفت که پری بلنده توسط محافل دربار حمایت می‌شده و به خاطر وابستگی‌هایش نه تنها مورد مواخذه و مجازات قرار نگرفته بلکه مدعی مجله هم شده بود! (که لابد چرا آبرویش را در مجله ریخته‌اند!)۲

 

 حالا نمونه ای از فعالیت های مهناز افشار را که باعث عصبانیت مردم شد و او را در حد پری بلنده پایین آورد ببینیم 

۱_رکنا

۲_ مشرق

   سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
نظر از: مهدیار [بازدید کننده] 
مهدیار

برای هر طلبه ای واجبه در این دو کانال عضو بشه!

1- انجمن سواد رسانه طلاب(با این کانال مربی سواد رسانه شوید)

https://eitaa.com/resanetollab

2- پایگاه اطلاع رسانی حوزه های علمیه

https://eitaa.com/hawzahtehran

1398/02/14 @ 00:04
نظر از: مهدیار [بازدید کننده] 
مهدیار

برای هر طلبه ای واجبه در این دو کانال عضو بشه!

1- انجمن سواد رسانه طلاب(با این کانال مربی سواد رسانه شوید)

https://eitaa.com/resanetollab

2- پایگاه اطلاع رسانی حوزه های علمیه

https://eitaa.com/hawzahtehran

1398/02/14 @ 00:02


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 4876
  • دیروز: 3207
  • 7 روز قبل: 11435
  • 1 ماه قبل: 48861
  • کل بازدیدها: 891324
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 17
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1