« شباهت سلیبریتی های قبل و بعد از انقلابآیا ظهور نزدیک است ؟ »

بهداشت غذایی و بیماریهای داخلی 

 

سرکار خانم دکتر خراسانی متخصص بیماریهای داخلی در جلسه ای که امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد گفت : از سن ۱۸ سال به بعد توصیه می شود که در هر دو سال یک بار هر فردی فشار خود چک کند .فشارهای نرمال زیر ۱۳/۵ است و از ۱۴ به بالا وارد فشار خون بالا می شود .

 

وی افزود : از سن ۲۰ تا ۵۰ سالگی از کسی فشار خون داشته باشد بیماری ثانویه محسوب خواهد شد و برای آن دنبال علت نیستیم . اما سن فشار خون زیر ۲۰ سال و بالای ۵۰ سال را باید دنبال فشار خون باشیم که شایع ترین علت ها هم علل کلیوی و فوق کلیوی است .

 

دکتر خراسانی گفت : انجام سلف ازم ( معاینه سینه ها مقابل آینه) از دوران بلوغ و به صورت ماهیانه توصیه می کنیم و انجام ماموگرافی را از سن ۴۰ سالگی بعد توصیه می شود .

 

این متخصص بیماریهای داخلی گفت : کمبود ویتامین D3 ، منیزیم و روی در خانم ها به طور شایع دیده می شود .

 

دکتر خراسانی با اشاره روش نادرست تغذیه در برخی کودکان گفت : مصرف مصوناعیات بازار و عدم دریافت کافی ویتامین ها باعث بروز زود هنگام بیماری دیابت خواهد شد بنابراین حذف کامل مواد بازاری را به تمامی افراد توصیه می کنیم .

 

دکتر خراسانی با اشاره به اصول تغذیه صحیح گفت ؛ در گام اول باید تعادل بین مواد دریافتی و تحرک فرد وجود داشته باشد و کلیه افراد از سن ۳۵ تا ۴۰ سال نیازی به دریافت کالری اضافه ندارند .

 

وی ادامه داد : مصرف رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه جات و حذف کامل فست فود ها آن هم به دلیل مشکلات فراوانی که دارند را به تمامی افراد توصیه می کنیم .

 

دکتر خراسانی با اشاره به اهمیت روغن های مصرفی خوراکی گفت : باید مصرف روغن را به حداقل برسانید و از بهترین روغن موجود در بازار که روغن زیتون می باشد استفاده کنید .

 

خراسانی با اشاره انواع کم خونی و درمان آنها گفت : برای درمان کم خونی بهترین قرص های آهن ، قرص های ایرانی است که جذب بالایی دارد اما چون حالت تهوع و دل درد به فرد دست می دهد و نمی تواند تحمل کند از نمونه‌های مشابه خارجی استفاده می کنیم که جذب کمتری دارد ولی حالت تهوع ندارد .

 

دکتر خراسانی از ویتامین E ، فولیک اسد و Bکمپلکس را بهترین انواع ویتامین ها برای تقویت حافظه نامبرد و گفت : این سه نوع ویتامین را به زنان بالای ۴۰ سال توصیه می کنیم .

 

وی افزود: حفظ شعر و حفظ قرآن تاثیر چند برابری در تقویت حافظه دارد تا مصرف دارو ها .

 

دکتر خراسانی گفت : اکثر بیماریها به دلیل اختلالات غذایی است بنابراین مهمترین عامل حفظ سلامتی در افراد داشتن تغذیه مناسب می باشد .

 

خراسانی در تعریف کبد چرب گفت : اگر بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کل کبد اگر چربی باشد ، می شود کبد چرب . بیماری دیابت باعث چربی کبد می شود .

 

وی افزود : ۴ نوع چربی وجود دارد ، تری گلیسرید ، کلسترول ، اچ دل ، ال دی ال . تری گلیسرید ارتباط مستقیم با بیماری قند و کبد چرب دارد . اچ دی ال ، چربی محافظ قند است . و تری گلیسرید زنگ خطر بیماری قند است . کلسترول و ال دی ال چربی غذایی است که در یک فرد عادی اگر از ۱۹۰ به بالا باشد باید فرد دارو دریافت کند و ورزش شروع می کند .

 

دکتر خراسانی در پایان گفت : تجویز روزه گرفتن برای بیماران را متخصص همان بیماری باید بدهد چرا که اشراف به آن بیماری و عواقب آن دارد

   یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  
5 stars

سلام عزیزجان
اینا روشای طب جدیده
برای کمبود آهن
یه تیکه آهنو بدین به آهنگر تا حسابی براتون سرخش کنه بعدم بندازینش تو قابلمه برنج وخورشتتون که داره توش غذا میپزه
بعدم درش بیارین وغذاتونو بخورین
این بهترین روشه برای آهن بدن
قرص فایده نداره علاوه بر اینکه عوارضم داره

1398/02/10 @ 08:39


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1192
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1