« حکم مراجعه به دندانپزشکی برای روزه دارشباهت سلیبریتی های قبل و بعد از انقلاب »

رهبر انقلاب: می‌خواهند با اجرای سند ۲۰۳۰ برای آمریکا و انگلیس، سرباز و رعیت درست کنند

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار معلمان و فرهنگیان:

 

 

شما معلمان در واقع هویت‌سازی فرهنگی میکنید تا جامعه احساس هویت کند. تمدن، متکی به فرهنگ است. اگر فرهنگ قوی و غنی نباشد تمدن به‌وجود نمی‌آید. اینجاست که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این سند این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد.

 

یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز درست کنید. ️دلیل اینکه روی سند ۲۰۳۰ آن‌قدر کار میکنند، چون در این سند دستورات و توصیه‌ها این است که آموزش و پرورش، مناسبات فکری شاگردان را جوری تنظیم کند که اساس زندگی‌شان طبق تفکر غربی باشد.

 

یعنی شما سرباز درست کنید برای انگلیس و آمریکا و بقیه‌ی این وحشی‌های کراوات‌زده و ادکلن‌زده؛ همینهایی که آدم میکُشند و به آدم‌کش کمک میکنند، بدون اینکه خم به ابرو بیاورند.

 

میگویند چون به پولش نیاز داریم کمکشان میکنیم. حالا میخواهند ما در کشورهای مسلمانهای برای اینها سرباز و رعیت تربیت کنیم. ۲۰۳۰ این است. مهم‌ترین موضوع تمدنی ما تعلیم و تربیت است.

 

برای یک کشور و تمدن، از همه‌ی سرمایه‌ها مهم‌تر، سرمایه‌ی انسانی است. یعنی اگر پول داشته باشید ولی سرمایه‌ی انسانی نداشته باشید به جایی نمیرسید؛ مثل این کشورهای پول‌دار که جیبهای گشادشان را در اختیار خائنین به بشریت قرار میدهند چون نیروی انسانی ندارند. [مثال دیگر اینکه] کشور ما روی دریایی از نفت خوابیده بود؛ ما نه خبر داشتیم و نه بلد بودیم [استخراج کنیم].

 

آنهایی که بلد بودند، نفت ما را بردند و برای خود کارخانه ساختند و در جهت جنگهایشان استفاده کردند و در دوره‌ی طاغوت چیز مختصری به ما دادند.

 

این نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری نکردن بر روی منابع انسانی است. بنده اهل تعارف نیستم و آنچه در این سالهای متمادی درباره‌ی معلم ابراز کردم برخاسته از این باور است که معلم، پایه‌ریز تمدن نوین است؛ چون اگر نیروی انسانی شایسته نباشد تمدن نیست.

 

شما جهادگرانی در میدان مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستید. آن وضع مطلوبی که میخواهیم این است: آموزش و پرورش، تربیت‌کننده‌ی انسانهای دانا، توانا، خردورز، پارسا، پرهیزکار، پاک‌دامن، کارآمد، مبتکر، شجاع و اهلِ اقدام باشد؛ کسانی که از دشمن نترسند و اهل خواب‌زدگی و غفلت نباشند.

 

اگر این شد، کشور به آنچه من آرزو کردم و وعده دادم میرسد؛ اینکه ۵۰ سال دیگر، هرکسی بخواهد مرزهای جدید علم را یاد بگیرد مجبور باشد فارسی یاد بگیرد. تربیت چنین جوانهایی پایه‌ی اصلی ایران فرداست.

 

جامعه‌ی فرهنگیان در این ۴۰ سال کارهای بزرگی کردند. عده‌ای میخواهند آموزش و پرورش را به دلایل مختلف سیاسی، بی قدر و قیمت کنند؛ این بی‌انصافی است.

 

بنده البته نواقص را میدانم، اما فاصله‌ی آموزش و پرورش با آن وضع اسف‌بار قبل انقلاب را هم میدانم. همین دانشمندان گوناگون که کشور را از نظر رتبه‌ی نانو در جمع ۵ کشور اول جهان قرار دادند را شما تربیت کردید.

 

همین نسل سوم و چهارم انقلاب که امام و شهدای هشت‌ساله را ندیده و امروز مقابل دشمن می‌ایستد و اصرار میکند که از حرم دفاع کند و شهید میشود، این را آموزش و پرورش تربیت کرده؛ آن‌هم در این دنیای اینترنت و ماهواره و مفاسد گوناگون.

 

جوانهایی که به اردوهای جهادی میروند را چه کسی تربیت میکند؟ این‌همه کار بزرگ علمی در کشور انجام شده؛ این‌همه مظاهر دین‌داری در کشور هست؛ این‌همه شهید دانش‌آموز و معلم؛ اینها را آموزش و پرورش تربیت کرده است.

 

آموزش و پرورش دوره‌ی انقلاب را دست‌کم نگیرید. البته نواقص و معایب هست که به تفضل الهی اینها را اصلاح خواهیم کرد. سند تحول در آموزش و پرورش یک ریل‌گذاری است که میتواند آموزش و پرورش را به سرمنزل موردنظر برساند؛ اما فقط ابلاغ آن کافی نیست، باید کاری کنیم که انجام شود و بدنه‌ی آموزش و پرورش این سند را بخواند و بداند و به آن عمل کند.

 

این سند خوبی است که دنبال‌گیری میخواهد. اولین چیزی که لازم است، روحیه‌ی انقلابی است. خداوند نخواهد گذشت از کسانی که با قلمشان روحیه‌ی انقلابی را تضعیف میکنند.

 

این انقلاب به‌وسیله‌ی جانهای مردم محقق شد و کشور را از زیر سلطه‌ی بیگانگان خارج کرد. حکومت پهلوی دو پادشاه داشت: رضا و محمدرضا؛ رضاخان را انگلیسی‌ها و محمدرضا را انگلیس و آمریکا سرِ کار آوردند.

 

رضاخان به‌وسیله‌ی انگلیسی‌ها سرِ کار آمد، بعد در دوران جنگ به‌خاطر هیاهوی هیتلر به او گرایش پیدا کرد و انگلیسی‌ها عصبانی شدند و به او گفتند برو و او رفت!

خب اگر یک جو غیرت داری بگو نمیروم، بگذار تو را بکشند. انقلاب آمد این حکومت را سرنگون کرد. روحیه‌ی انقلابی، جان و روح این ملت است. آن‌وقت خدا آن قلمی که روحیه‌ی انقلابی را تضعیف و تشکیک کند، خواهد بخشید؟

️امروز دشمن از همه‌ی اطراف مشغول تهاجم است؛ از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نفوذ اطلاعاتی و ضربه زدن در فضای مجازی؛ مخصوص این دولت فعلی آمریکا هم نیست؛ کمک این شخصی که در آمریکا سرِ کار است این است که آمریکا را عریان نشان میدهد.

 

قبلی‌ها همین کارها را با دستکش مخملین انجام میدادند اما رئیس‌جمهور فعلی آمریکا این دستکش را درآورده و همه، آن چدن پنهان در زیر دستکش آمریکایی‌ها را می‌بینند.

 

️آحاد مردم و مسئولین باید در مقابل این تهاجم، خود را آماده کنند و در هر زمینه‌ای که مشغول کارند، احساس مسئولیت کنند و وارد میدان شوند. آرایش دشمن، آرایش جنگی است؛ در میدانهای سیاسی، اقتصادی و فضای مجازی. علی‌الظاهر از لحاظ نظامی، آرایش جنگی ندارند که البته نظامی‌های ما حواسشان جمع است.

 

در مقابل این آرایش جنگی، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد و مهم‌ترین کار، حفظ اتحاد و وحدت کلمه است. همه مراقب باشند به‌خاطر اختلاف سلیقه‌های کوچک مقابل هم قرار نگیرند چون قدرت این ملت و آن چیزی که به این کشور اقتدار میبخشد، اتحاد است.

 

۹۸/۲/۱۱ Khamenei_ir

   چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 4103
  • دیروز: 3207
  • 7 روز قبل: 11435
  • 1 ماه قبل: 48861
  • کل بازدیدها: 891324
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 17
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1