« به هر چیزی فکر نکنیمامتحان الهی گامی بسوی مقصد »

حجت الاسلام سید حسین مومنی، خطیب مشهور و استاد حوزه علمیه، عصر روز دو شنبه ۲۲ / ۶/ ۹۵ به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی عارف عرش آشیان شیخ رجبعلی نکوگویان(خیاط) گفت:

 

ما در سالهای اخیر شاهد چاپ کتابهایی بودیم در زمینه اوصاف اولیای خدا و سالکین زریق که بسیار ارزنده است و برای نسل جوان ما بسیار خوب است .

همه اینها درست است اما یک آفتی که در این مسیر و طریق بسیار مهم است و افراد باید بدانند ما در این طریق چیزی به عنوان صالح پرستی نداریم طریق، طریق مسلک پرستی است نه سالک پرستی.

امروز باید توجه داشت که شیخ رجبعلی ها چه کرده اند که شده اند رجبعلی خیاط ، راه و طریق باید به جوانان ارائه شود ولی متاسفانه ما میبینیم فرد را معرفی می کنند سالکِ طریق کم است بیشتر میان سالک را معرفی می کنند در حالی که مسلک باید معرفی شودطریق باید معرفی شود.

 

چه ویژگی و چه خصویتی در شیخ رجبعلی بود که او را به این مقام رساند که شد شیخ رجبعلی خیاط .

اگر کسی می‌خواهد همانند او شود باید راه و طریق را برونددنبال اون طریق و مسیر باید بود. ایت الله العظمی بهجت سالک طریق بود رفت اینان از اولیای الهی و از اوتاد بودند اما سالک طریق باید دنبال چیزی باشد که این افراد را به مطلوب و مقصود رسانده است و متاسفانه از این امر غفلت می شود و به این امر پرداخته نمی شود.

 

رجبعلی چه کرده که به این مقام و رفعت مقام رسیده که بعد از نیم قرن از وفات او هنوز شیخ حرف برای گفتن دارد و این مهم است که بعد از گذشت این همه سال نام و یاد او هنوز هست .

آیا احتمال آمدن شیخ رجبعلی ها بازم هم هست بله که هست چرا برخی افراد را نا امید می کنند باید دید راه شیخ رجبعلی چه بوده این بزرگوار چه طریقی را پیموده است تا به این مطلوب و مقصود رسیده است.

 

 او به حقیقت عبودیت و بندگی دست پیدا کرده بود در یک کلام شد بنده خدا ، به همین دلیل خدا این امتیاز را به او داد شیخ رجبعلی تنها در اینجا نیست بلکه در اقصی نقاط جهان و ایران حرف داردایشان راخلیلی ها می شناسند جون عبد شد و به حقیقت عبودیت رسید.

 

امام صادق علیه السلام فرمودند: انسان برای خود ملکیتی قایل نباشد هر آنجه که دارد از او بداند. ای دختر و پسر این چشم از آن تو نیست این امانت خداست این اعضا و جوارح امانت الهی هستند از خودت ملکیتی قایل نشو، هر آنچه که هست تعلق به ذات اقدس الهی دارد شیخ رجبعلی به اینجا رسید می توانست گناه کند و در فضایی که همه چیز برای انجام گناه فراهم بود مرتکب گناه نشد سِر رجبعلی این بود جرقه ای که به او امتیاز داد و او را در سلوک قرار داد این است مقام رفعت به او داد.

دوم تمام تدبیر امرش را به خدا می‌سپارد چون خدا قادر است؛ تُعز من تشأ و تذلُ من تشأٔ : به خدا تکیه بزن و از او استعانت بجوی و همه امورت را از او بخواه همه چیز در ید قدرت اوست ،عزت ، ذلت ، لذت دست اوست .

 

انسانی که باخدا دوست نشود استرس اضطراب و ملول شدند از دور شدن از خدا ایجاد می شود تدبیر امرت را به او بسپار ، خدایا من عبدم .

خداوند مولای انسان است و اوست که به انسان رحم می کند تمام اشتغال و دغدغه عبد این است که ترک محرمات و انجام واجبات ، سالک بدون انجام این امور نمی تواند سالک باشد این را میداند که خدا می بیند.

 

شیخ رجبعلی خیاط در ۲۵ سالگی درها به روی او باز شد ، تازه به او گفتند ده سال دیر آمدی .فکر گناه به ذهن او نمی آمد چه برسد که انجام دهد. دو تهدید بسیار خطر ناک برای انسان است :

۱_ کوچک گرفتن گناه ، این مصیبت خیلی بزرگی است .دروغ بدترین گناهها است غیبت از زنا بدتر است پناه ببرید به خدا .پناه ببرید به خدا

ربا سقط جنین بازی با آلات غنا نگاه به نامحرم در شبکه های اجتماعی چقدر حریمها را از بین می برد .

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط می توانست گناه بکند ، ولی گناه نکرد ، خدا به او عزت داد ، اعتبار داد . پس جوان تو هم می توانی مثل او باشی ، خدا به او رفعت و مقام می دهد .

۲_  مصیبت بسیار عظیم این است که به همین که هستی راضی باشی.

 

پس جوان تلاش کن خودت را بالا ببری و به این چیزی که هستی راضی نباش .

 


سخنان حجت الاسلام مومنی ، شنیده شده

   سه شنبه 23 شهریور 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 3604
  • دیروز: 3207
  • 7 روز قبل: 11435
  • 1 ماه قبل: 48861
  • کل بازدیدها: 891324
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 17
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1