« بیانیه حوزه علمیه کوثر ورامین به نبش قبر صحابی پیامبر(ص)خلقت زن »

این عنوان پایان نامه خانم مهدیه شصتی کریمی می باشد .به داوری سرکار خانم دکتر شاکری و با راهنمایی سرکار خانم منصوری، که چکیده آن به شرح ذیل می باشد:
مرگ در زندگی نهفته است. مرگ همواره به عنوان یه سؤال باقی می ماند، گاه ما با تعاریف مختلف و با این که مرگ امری حتمی است به خود آرامش می دهیم. مرگ یعنی جدا شدن روح از بدن و قطع علاقه روح از بدن. مرگ هر کس مانند زندگی اوست، تا مرگ نباشد زندگی معنایی ندارد و تا زندگی نباشد مرگ معنایی ندارد.
فوت از دست رفتن و معنای آن با مرگ یعنی از دست رفتن مساوی است. مرگ به معنای نابودی نیست، بلکه هجرت از این دنیای کوچک به سوی دنیایی پر رمز و راز است. ما به مرگ با تردید نگاه می کنیم، اما اگر نوع نگاهمان را به مرگ عوض کنیم آن را طوری دیگر خواهیم دید.
مرگ برای مقربان رسیدن به راحتی مطلق است، اما کسی که هم اولیاء الله را دوست دارد و هم مال دنیا را، مرگ برای او هول و هراس است. برای انسان مؤمن مرگ مانند باز شدن درهای رحمت است و این نتیجه اطاعت از خداست. نوع دیگر مرگ، مرگ در راه خدا و جهاد برای نجات انسان مظلوم از دست ظالم است.
سقراط می گوید: از مرگ نباید هراسید بلکه در برابر آن باید شجاع بود. افلاطون نیز درباره مرگ می گوید: مرگ تکامل انسان است. موریس مترلینگ می گوید: در این جهان همه چیز مانند خدا ابدی است، ولی به شرط آن که مرگ را نابودی انسان ندانیم. برای افراد هواپرست مرگ ماتم و عزا است و برای افرادی که جز در راه خدا و رسول نرفته اند مرگ فلاح و رستگاری است. مرگ برای عده ای پیام اور وصل و برای عده ای مأمور انتقام. ترس از مرگ، این چیزی است که همیشه همراه انسان است آن کسی که مرگ را به معنای فنا و نابودی می داند و پرونده اش تاریک است، از مرگ می ترسد زیرا می داند چه چیزی در استقبال او است. ترس ما از مرگ گاهی ناشی از این است که ما مرگ را پایان هعمه چیز می دانیم و منشأ این ترس سستی اعتقاد ماست.
واژگان کلیدی: مرگ، زندگی،اعمال نیک، اعمال بد

صفحات: 1·


موضوعات: خواندنی ها
   یکشنبه 15 اردیبهشت 1392


فرم در حال بارگذاری ...