« راه مقابله با دروغ پردازی دشمن چیست؟علت اصلی اغتشاشات اخیر »

➖دکتر علی تقوی مدرّس امربه‌معروف درحوزه ودانشگاه و بنیانگذار نهضت جهانی احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جلسه ی درس اخلاق که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد گفت : نمازخوان های جامعه به بی نمازهای جامعه بدهکار هستند .

 

➖وی ادامه داد : یک معتاد توانایی این را دارد که در سال چند نفر را معتاد کند اما از خودمان بپرسیم یک محجبه در سال چند نفر را محجبه می کند . یک نمازگزار در سال چند نفر را نمازخوان می کند .

➖دکتر تقوی گفت : اگر جلوی گناه گرفته نشود گناه ما را نابود می کند .

➖تقوی با اشاره به شبهه ای که با محور قرار دادن آیه ی “لا اکراه فی الدین ” ذهن جوانان را مسموم کرده است گفت : این که خداوند فرموده لا اکراه فی الدین درست است و حقیقت این است که لااکراه در اعتقادات و باورهای افراد اجباری نیست . اما آنچه در جامعه بروز می کند اجبار است و باید رفتار غلطی که از عده ای هنجار شکن سر می‌زند را کنترل کرد و اگر جلوی این رفتارهای غلط گرفته نشود فضای جامعه مسموم خواهد شد .

➖تقوی افزود : وقتی رهبر معظم انقلاب در زمینه ی فرهنگ می فرمایند ” فرهنگ مثل هوایی است که تنفس می کنیم ” یعنی چه بخواهیم و چه نخواهیم صدای موسیقی را می شنویم ، بدحجابی را می بینیم و … پس باید گناه را از ظاهر جامعه‌ حذف کنیم .

➖علی تقوی ضمن انتقاد به رفتار منفعلانه ی برخی از نخبگان جامعه گفت : عده ای ترس از دست دادن جایگاهشان را دارند و هر گاه از آنها سوال می شود جامعه چه می شود ؟ معمولا با یکی از سه جمله ی خطرناک جواب می دهند . یا می گویند :” ان شاءالله امام زمان ظهور می کند و همه چیز درست می شود “. یا می گویند : “خدا خودش همه را هدایت کند ” و یا می‌گویند: ” رهبر باید همه چیز را درست کند ” .

➖وی افزود : آیت الله حق شناس در کتاب ز ملک تا ملکوت خود می نویسد شما امر به معروف کنید بعد از ان خدا جامعه را اصلاح خواهد کرد . یعنی شما به اندازه ی وسع و توان خود امر به معروف کنید و در حد توان خود دین خدا را یاری دهید .

➖این مدرس امر به معروف و نهی از منکر گفت : یکی از تفاوت های امام زمان عجل الله با بقیه معصومین در این است که حضرت حجت وقتی برای تربیت نیرو و فرمانده ندارد بلکه یارانه امام زمان عجل الله کسانی هستند که پیش از ظهر تربیت و انتخاب شده‌اند .


➖تقوی با اشاره به شروط امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از شروط وجوب امر به معروف انجام معروف نیست . یعنی ضرب المثل رطب خورده کی منع رطب کند یک ضرب المثل دروغین است و نهی از منکر با شرایط آن یک فریضه است .

➖دکتر تقوی گفت : اگر دوست داریم نسل ما یک نسل خوب و مومن باشد باید فرزند خود را طبق آیه ۱۷ سوره ی لقمان آمربه معروف تربیت کنیم .

➖علی تقوی گفت : اصلی ترین کار در زمینه ی فرهنگ این است که جامعه به گونه ای رشد کند که فرد خطاکار بداند جایی در بین مردم ندارد .

➖وی ادامه دارد : چرا که مردم قدرتی مافوق قدرت انبیا دارند و اگر مردم پشت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را هم خالی کنند ، علی خانه نشین می شود . پس این که فکر کنیم رهبر به تنهایی می تواند جامعه را اصلاح کند فکر نادرستی است و برای اصلاح جامعه نیاز به همکاری و همدلی مردم است .

➖تقوی با اشاره به سخن امیر کبیر در پایان عمرش گفت : امیر کبیر در پایان عمر خود فهمیده بود که یک مملکت برای پیشرفت به شاه دانا یا وزیر دانا نیاز ندارد بلکه به مردم دانا نیاز دارد .

➖این مدرس دانشگاه در پایان گفت : وقتی مردم نادان باشند ، وزیر نادان روی کار می آید . پس مردم دانا جامعه را رشد می دهد 

   شنبه 3 دی 1401


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1788
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1