« یک راهکار ساده برای تربیت نسل خوبجنگ شناختی در اغتشاشات ۱۴۰۱ »

➖سرکار خانم آقایی استاد حوزه در جلسه درس اخلاق که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین و با محوریت اهمیت نماز برگزار شد بیان داشت : نماز شب بهترین‌ عمل عبادی بنده است چرا که یک عمل مستحبی است و در آن مستحبات زیادی وجود دارد و پاداش عظیمی دارد ولی متأسفانه شیطان برای اینکه بنده این عمل پرفضیلت را انجام ندهد خواب را بر انسان شیرین‌ترین می کند .

 

➖فاطمه ‌آقایی ضمن بیان حکمت نماز گفت : حکمت نماز در عبودیت و بندگی است و این بندگی خودبینی و تکبر انسان را در هم می شکند .

➖آقایی ادامه داد : سجده زیباترین و بهترین حالت بندگی و نماز بی واسطه ترین لحظه ی سخن گفتن بنده با معبود است .

➖استاد حوزه گفت : نماز برای دین مثل اکسیژن برای بدن است اما متأسفانه امروزه نمازخواندن به یکی از بی اهمیت ترین کارها برای عده ای تبدیل شده است .

➖وی ادامه داد : عده ای می دانند نماز واجب دین است اما حریف نفسشان نمی شوند و نمی توانند نماز بخوانند مثل برخی از خانم های بد حجابی که می دانند حجاب چه ضرورتی برای دین و جامعه دارد اما نمی توانند بر نفس خود غلبه کنند و زیبایی های خود را از نگاه نامحرم نمی پوشانند .

➖آقایی گفت : وقتی نماز کم رنگ شود زندگی تخریب خواهد شد .

➖آقایی ضمن اشاره به آیه ۵۶ سوره ذاریات گفت : خداوند در این سوره می فرماید: ” ما خلقت الجن و الإنس الا لیعبدون ” و نماز یکی از بارزترین مصادیق عبادت است و این بندگی کردن وارستگی و رشد برای انسان به ارمغان می آورد.

➖این استاد حوزه ضمن اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر گفت : یکی از مهمترین دلایلی که امروزه برخی از زنان جامعه ما پیرو فرهنگ منحط غرب شده اند و حجاب از سر برداشته اند این است که اهل عبادت و نماز نیستند .

➖وی افزود : وقتی از سالها قبل خواندن نماز در خانه ای از بین رفته باشد پر واضح است که فرزندان آن خانه مدافع دین و ارزش‌های دینی نخواهند بود .

➖ آقایی گفت : در روایات داریم که امامان معصوم ما می فرمایند ما فرزندانمان را از ۶ سالگی به نماز دعوت میکنیم و شما از ۹ سالگی فرزندانتان را به نماز دعوت کنید تا در ۱۵ سالگی فرزندتان نماز خوان باشد .

➖فاطمه آقایی گفت : اولین مطلبی حضرت جبرئیل به پیامبر صلی الله آموخت نماز بود و آخرین کلام پیامبر صلی الله در مورد نماز سفارش کردند که فرمود: ” شفاعت من به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد “.

➖استاد حوزه گفت : وقتی نماز از خانه ای رخت بربست ، شیطان در آن خانه ساکن می شود و آن موقع باید منتظر هر موضوع خلاف اخلاقی در آن خانواده بود .

➖آقایی ادامه داد : نماز بندگی کردن و عبادتی است که نمازگزار باید برای معبودش اظهار فقر کند .


➖فاطمه آقایی در پایان گفت : نمازگزار باید توکل کردن و شکرگذاری کردن را به بهترین شکل انجام دهد و به یاد کسانی را که توانایی انجام یک سجده را ندارند خالصانه خدای خود را ستایش کند.

   شنبه 26 آذر 1401


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1922
  • دیروز: 2300
  • 7 روز قبل: 9088
  • 1 ماه قبل: 44403
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 6
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 21
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1