« ابلیس در روز عاشوراشاخص مهم عزاداریِ سیاسی چیست؟ »

سخنان حجت الاسلام پناهیان در مورد شفافیت آراء

 

انتشار ویدئوی سخنان حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده و واکنش هایی را به همراه داشت.

 

حجت الاسلام پناهیان :

براساس دانش بشری و دستورات دینی و براساس حکمت و نگاه عمیق اصول مدیریت در جامعه با اصول مدیریت در خانواده و زندگی فردی یکی است. در طول انقلاب هرچه ضربه خوردیم، تنها ناشی از ناتوانی در مدیریت بوده و همچنان نیز ادامه دارد، زیرا درک اصول عمومی از مدیریت صحیح وجود ندارد.

 

اولین اصل در مدیریت خانه، زن برای مرد، مرد برای زن، پدر و مادر برای فرزندان و فرزندان برای پدر و مادر حفظ عزت خانواده‌ است. در آیات قرآن کریم برای مدیر فاسد و مفسد مثال فرعون است که اولین اصلی که زیر پا می‌گذارد، نابود کردن عزت مردم است.

 

اولین آسیب مدیریت و قدرت گرفتن بر دیگران در نظر نگرفتن کرامت انسان‌هاست و نکته دوم این است که باید هر کاری صورت می‌گیرد در جهت حفظ دیگران باشد.

 

در خصوص فرعون در سوره زخرف داریم : «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ؛ پس او قومش را سبک مغز شمرد [و آنان را با وسوسه و اغواگری فریفت و خوارشان کرد] در نتیجه از او اطاعت کردند؛ زیرا آنان مردمی فاسق و نافرمان بودند.» این استخفاف در دوران ما چه نمونه‌هایی دارد.

 

مراقب باشید سیاسیون عزت و کرامت قوم ایران را در مقابل غربی‌ها از بین نبرد. این استخفاف نشانه اطاعت از فراعنه جهانی است. «یکی از راه‌های استخفاف ملت این است که رأی مجلس را پنهان کنند! چرا اکثریت نمایندگان مجلس رأی می‌دهند به اینکه رأی نماینده‌ها نباید شفاف باشد؟ آیا ملت را خوار و بی‌مقدار می‌دانند؟

بعد هم برخی به‌صورت بسیار جاهلانه و احمقانه‌ای می‌گویند «مگر می‌خواهید تفتیش عقاید کنید؟!»

مگر شما در مجلس به عقاید رأی می‌دهید؟

شما بی‌خود می‌کنید بر اساس عقاید رأی بدهید.

شما باید بر اساس کارِ کارشناسی رأی بدهید نه بر اساس عقاید!

مردم باید بتوانند بر وکلای خودشان مسلط باشند.

مردم باید بدانند که نماینده آنها به چه چیزی رأی داده و برای چه رأی داده است؟

ما کاری به عقیده شما نداریم، می‌خواهیم شعور و درک کارشناسی شما را بفهمیم! آی مجلس شورای اسلامی، چه کسی به شما حق داده که شفاف رأی ندهید و شفاف رأی‌ دادن را تفتیش عقاید بدانید؟

بگویید چه چیزی را دارید از ملت پنهان می‌کنید؟

مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده، در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون جَلَب، سوءاستفاده می‌کنند. البته اگر یک موضوع امنیتی مطرح بود، طبیعتاً باید پنهان باشد اما نه همه رأی‌گیری‌ها!»

 

۱۵شهریور ۹۸ . شنیده شده


موضوعات: عرفا و علما, سیاسی
   یکشنبه 17 شهریور 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 850
  • دیروز: 1314
  • 7 روز قبل: 20551
  • 1 ماه قبل: 45357
  • کل بازدیدها: 903699
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 10
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 24
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 20
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1