« فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازیتاثیر مهد کودک ها بر عواطف بچه ها »

دفاع مقدس پیشنه ای گرانبهاست

 

حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر موسوی استاد حوزه و دانشگاه در جلسه درس اخلاقی که امروز درمدرسه علمیه کوثر ورامین و با محوریت دفاع مقدس برگزار شد گفت : دفاع مقدس پیشنه ای گرانبهاست که می توان از آن در مواجه ی با چالش ها بهره برد .

 

سید یاسر موسوی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که فرمودند « نگاه کنید چه بودیم و چه اتفاقاتی در این ۴۰ سال افتاد » اظهار داشت : زمانی که انقلاب پیروز شد ، ارتش نیاز به یک پالایش داشت ، سپاه هنوز درست شکل نگرفته بود ، بسیج مردمی نیاز به یک آرایش و سازماندهی داشت . و با تمامی این نقایص به یکباره دشمنی به ایران حمله کرد که نماینده جبهه کفر بود .

 

موسوی افزود : به گواه تاریخ ۴۴ کشور دنیا از رژیم بعث حمایت می کرد تا بتواند بر جمهوری اسلامی پیروز شود .

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت : عراق در حالی به ایران حمله کرد که ایران نه قوای نظامی درست داشت ، نه وضعیت اقتصادی رو به رشد ولی در مقابل ، دولت عراق تا دندان مسلح بود و انواع تجهیزات نظامی را دراختیار داشت .

 

وی افزود : جبهه کفر در حالی سلاح دست گرفت که از قبل آموزش های رزمی را دیده و اتاق جنگش را اسرائیل اداره می کرد و از سوی کشورهای متمول عربی حمایت می شد .

 

حجت الاسلام موسوی با بیان نظر امام خمینی ( ره ) در مورد جنگ ایران و عراق اظهار داشت : هیچ گاه امام خمینی نگفتند این جنگ ، جنگ ایران و عراق است بلکه فرمودند « جبهه حق علیه جبهه باطل _ تمام جبهه اسلام در مقابل تمام جبهه کفر » .

 

موسوی گفت : هدف از هشت سال دفاع مقدس زنده نگه داشتن تمام اسلام بود .

 

وی افزود : جبهه اسلام با نیروهای اندک پرافتخارترین جنگ ۱۲۰ ساله گذشته ایران را رقم زده ایم ، چرا که امکان نداشت ایران ما به سراغ جنگی رفته باشد که یک تکیه از خاکش را جدا نکرده باشند . اما هشت سال جنگ نتوانست یک وجب خاک را از ایران جدا کند .

 

حجت الاسلام موسوی جمهوری اسلامی ایران را امید مستضعفان و آزادمردان دنیا خواند و بیان داشت : وقتی جوان کشمیری زیر دست و پای لشکر متخاصم و به جرم مسلمانی شکنجه می شود پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست دارد و تیشرتی را بر تن کرده که منقش به چهره رهبر معظم انقلاب است .

 

وی ادامه داد : چشم آزادمردان یمن ، سوریه ، لبنان ، بحرین به ایران است . سید یاسر موسوی گفت : علت اصلی برنده شدن ایران در جنگ تحمیلی آن هم با توان اندک و نداشتن سلاح کافی ، عدم پیش بینی اعتقادات قوی رزمندگان ایران توسط جبهه کفر بود .

 

وی افزود ؛ و نقطه ضعف بزرگ جبهه کفر هم همین بود که اعتقادی به جنگ نداشتند چرا که اگر اعتقادی به جنگ داشتند جبهه بدر پدید نمی آمد . جبهه بدر عراقی هایی بودند که اسیر شدند و تفنگ دست گرفتند و در مقابل جبهه خودشان جنگیدند .

 

حجت الاسلام موسوی گفت : وقتی در مورد اعتقادات رزمندگان صحبت می کنیم اینگونه نیست که تمامی بچه های جبهه از ابتدای امر اهل زهد و عبادت و نماز شب بوده باشند بلکه از همین انسانهای معمولی بودند که هر روز در کوچه و خیابان می بینیم و همین انسان های معمولی رفتند جبهه و در حال و هوای معنوی جبهه متحول شدند . به گونه ای که این تحول و عمق اعتقادات در وصیت نامه و خاطرات شهدا به طور کامل مشهود است .

 

این استاد دانشگاه گفت : علت اینکه آمریکا جنگ را متوقف کرد همین بود که فهمید جبهه جنگ ایران به یک دانشگاه اعتقادی تبدیل شده است و جوانی که تا دیروز در کوچه ها بدون هدف بوده ، در جبهه با اعتقاد کامل از اسلام دفاع می کند .

 

حجت الاسلام موسوی هشت سال دفاع مقدس را امتداد راه قیام سرخ عاشورا خواند و بیان داشت : امام حسین (ع) با دشمنی مواجه شد که به دنبال آن بود تا جای ارزش و ضد ارزش را با هم عوض کند ، تا قبح شکنی کنند .

 

حجت الاسلام موسوی گفت : این جنگ که از عاشورا بوده ، در هشت سال دفاع مقدس هم بوده آیا هنوز ادامه دارد یا خیر . آیا هستند کسانی که با تریبون مجلس ، ریاست جمهوری ، هیئت دولت قصد داشته باشند ضد ارزش رعایت ، ارزش نشان دهند یا خیر .

 

وی افزود : وقتی نماینده مجلس که خودش چادر می پوشد ، می گوید چادر به غیر از اینکه گردن درد و کمر درد بیاورد ثمره دیگری ندارد ، یا نماینده مجلسی که خودش اهل نماز است و می گوید به خاطر نماز نمی شود انسانها از جامعه طرد کرد شاید کسی نخواهد نماز بخواند ، نماینده مجلسی که راحت حرفهایی می زند که اگر یزید و معاویه می زدند مسلمین قطعا در دم باشمشیر با آنها مبارزه می کردند ، اما امروزه از تریبون هایی که دارند استفاده می کنند تا ضد ارزش را به ارزش تبدیل کند تا قبح بعضی چیزها را از بین ببرد و در این قبح شکنی از هر کاری دریغ نمی کنند مثل آدرس غلط دادن یه مردم .

 

حجت الاسلام موسوی ترک مقاومت و سازش با دشمن برای از بین بردن مشکلات اقتصادی را آدرس نمونه یک غلط خواند و اظهار داشت : مقاومت در همه جا و هر شرایطی ارزش است و سازش ضد ارزش و وقتی سازش را یک ارزش بدانیم ، مقاومت را ضد ارزش جلوه داده ایم .

 

موسوی ادامه داد : مشکل اقتصادی ما به دلیل رانت ، دزدی ، آقا زاده و خانم زاده پروری ، بعضی از سوء استفاده های بزرگ از بیت المال و ندیدن ظریف هاست که همه اینها یعنی بودن در جبهه و ادامه داشتن جنگ .

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فیلم های هالیوودی و نشان دادن ارزش های تقلبی از سوی سران کفر بیان داشت : آمریکا تمام امکانات خود را در اختیار گرفته و با فیلم ، بازی های رایانه ای ، سریالهای دنباله دار ، اسباب بازیها و .. تا نشان دهد یهود ارزش است و منجی موعود ضد ارزش است .

 

موسوی گفت : از نمونه های دیگر جنگ امروزه که خطرناک تر و شدید تر از قبل است نشان دادن فرزند زیاد به ‌عنوان ضد ارزش و ارزش دانستن کم فرزندی است که این جبهه به مراتب خطر ناک تر است و آینده اسلام و مسلمانان را به خطر خواهد انداخت .

 

وی ادامه داد : ما در این جبهه هیچ رسانه ای در اختیار نداریم و بعضی رسانه ها گل به خودی هم می زنند و هزینه ای هم اختیار نداریم ، نیروی متخصص هم به گونه ای که باید نداریم ولی یک نعمت بزرگ دارد این جبهه و آن جوشش نیروهای حزب اللهی است که رهبر انقلاب فرمودند آینده از آن حزب اللهی هاست .

 

موسوی در پایان گفت : ما شهید در این مملکت زیاد داریم و شهیدی که سر از تنش جدا شده باشد فراوان داریم ، شهید تشنه لب فراوان داریم اما شهید حججی که شاخص شد به خاطر نحوه شهادتش نبود برای زندگی قبل از شهادتش ، کارهای جهادی که انجام داده بود ، اهل خود سازی معنوی بوده است ، حججی شهید زندگی کرد تا شهید شد و ما هم باید رسیدن به عاقبت مثل حججی باید شهید زندگی کنیم .

   یکشنبه 7 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 25
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 8228
  • 1 ماه قبل: 45654
  • کل بازدیدها: 888117
رتبه وبلاگ