« معاد در قرآنرهبرم تولدت مبارک »

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین: مقام ولایت و امامت موهبتی الهی است


خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: از جمله آزارهای مامون و معتصم بر حق امام جواد(ع)، تشکیل مجالس بحث و مناظره بود تا با تنگنا قرار دادن آن حضرت، ایشان را در مقابل چشم دیگران تحقیر کنند این در حالی بود که مامون نمی‌دانست مقام ولایت و امامت موهبتی الهی است و بستگی به کمی و زیادی سال‌های عمر ندارد.


طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک فرار رسیدن سالروز میلاد با سعادت و پر فروغ حضرت امام جواد(ع)، گفت: امام جواد(ع) پیشوای نهم شیعیان، در سال ۱۹۵ هجری در مدینه دیده به جهان گشود.


وی افزود: نام آن حضرت محمد معروف به جواد و تقی است و القاب ایشان رضی و متقی که تقی از همه معروف‌تر بوده است. مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین درباره سن مبارک این امام همام، تصریح کرد: امام جواد(ع) در هنگام وفات پدر ۸ سال سن داشت که بعد از شهادت جانگداز امام رضا(ع) منصب امامت به ایشان انتقال یافت.


شاکری با اشاره به کنترل شدید امام جواد(ع) از سوی مامون، ابراز کرد: مأمون خلیفه عباسی همچون سایر خلفای بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آنها در بین مردم هراس داشت، به همین سبب سعی کرد تا ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد .


وی افزود: نخستین کاری که مأمون در این زمینه انجام داد دختر خویش ام فضل را به نکاح حضرت درآورد تا مراقبی دائمی از درون خانه بر آن حضرت داشته باشد و این رنج دائمی از ناحیه مامور خانگی در تاریخ معروف است.


مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین ادامه داد: از دیگر آزارهای مامون و بعد معتصم بر حق امام جواد(ع)، تشکیل مجالس بحث و مناظره بود تا با تنگنا قرار دادن آن حضرت، ایشان را در مقابل چشم دیگران تحقیر کنند این در حالی بود که مامون نمی‌دانست مقام ولایت و امامت موهبتی الهی است و بستگی به کمی و زیادی سال‌های عمر ندارد.


شاکری در پایان خاطر نشان کرد: عمر امام جواد(ع) بسیار کوتاه بود اما ایشان با همان کمی سن و در دوره رشد و نمو فرقه‌های مختلف اسلامی و غیر اسلامی و با وجود دانشمندان تراز اول در این دوران، وارد بحث علمی شد و همچنین با استفاده از سرمایه خدایی امامت از سر چشمه ولایت مطلقه بهره گرفت و احکام اسلامی را همانند پدران و اجداد خود گسترش داد و به تعلیم و تعلم و ارشاد پرداخت و مسائل بسیاری را پاسخ گفت.


http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=325515

   دوشنبه 30 فروردین 1395
نظر از: رحیمی [عضو] 

با سلام
ماخشکسالیم و شما باران مایی
دریای لطف و فضل بی پایان مایی
وقتی که اسم فاطمه روی لب ماست
بوی تو می آید، یقین مهمان مایی
شاگرد درس تو کرامت پیشه گانند
استاد درس مکتب عرفان مایی
هرکس که باشدمنکرت پست است اما
من مطمئنم اینکه توقران مایی
آنکس که باتورفت بیراهه نرفته
درکشتی فیض خداسکان مایی
ازلطف و احسان شما ازعلم و جودت
بی پرده می گویم شما ایمان مایی
تودر دل خوبان عالم جای داری
زیرا که نور دیده سلطان مایی

چشم و چراغ هشتمین ماه خدایی
یعنی که فرزندعلی موسی الرضایی
مهدی نظری

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
یا علی علیه السلام

1395/01/30 @ 11:29


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1209
  • دیروز: 5586
  • 7 روز قبل: 16509
  • 1 ماه قبل: 52566
  • کل بازدیدها: 896910
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1