« جنگ شناختی چیست ؟نگاه واقع‌بینانه؛ مغز بیانیه گام دوم »

افزایش سواد رسانه ای 

 

آقای ابوذر منتظر قائم پژوهشگر و کارشناس حوزه فضای مجازی در جلسه ای که با عنوان افزایش سواد رسانه ای در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد گفت : در داستان نفوذ تعدادی از عناصر جبهه معارض انقلاب اسلامی یا جبهه پشیمانان از طریقی به نام انتخابات وارد دولت و حاکمیت شدند و ارتباط مشکوکی با ضد انقلاب دارند.

 

وی ادامه داد : به عناصر نفوذی و ضد نظام نباید امنیت داد چرا که امنیت برای آنان مساوی است با ناامنی مردم و ناامنی این عناصر امنیت مردم را در پی خواهد داشت .

 

ابوذر منتظر قائم گفت : وقتی ناامنی برای عناصر منافق به وجود آمد عده ای از دوستان خود را وارد بدنه نظام کردند تا با ایجاد جو روانی مشکل امنیتی خودشان را تبدیل به مشکل امنیتی مردم کنند .

 

این پژوهشگر حوزه فضای مجازی با بیان حوادث تروریستی اخیر در کشور گفت : ضد انقلاب به سیستم ارتباطی رمز و غیرقابل شنود نیاز دارند تا بتوانند به راحتی عملیات داشته باشند و حوادثی نظیر حمله به مجلس ، حادثه حرم امام و چند روز قبل ترور جوانان پاسدار را به وجود آوردند .

 

منتظر قائم با بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی اظهار داشت : بیش از ۵۰ دستور رهبر انقلاب در مورد فضای مجازی روی زمین مانده و انجام نشده است .

 

ابوذر منتظر قائم گفت : این که شخصی از نوجوانی در تلگرام زندگی کند و بعد در بزرگسالی از رجال سیاسی شود به مصالح کشور نخواهد بود .

 

وی ادامه داد : در تلگرام تمامی علایق و خواسته های فرد مشخص است و به راحتی می توان انسان ها را حتی بهتر از پدر و مادر آنان شناخت و این موضوع به لحاظ امنیتی به زیان جامعه است .

 

منتظر قائم گفت : وقتی افراد جامعه ای با این ابعاد شناخته شوند به راحتی مدیریت خواهند شد . ابوذر منتظر قائم افزود : به این نوع مدیریت جنگ شناختی می گویند که ورژن پیشرفته جنگ نرم است .

 

این پژوهشگر فضای مجازی گفت : برطبق قاعده نفی سبیل باید راه تسلط بیگانه را از بین ببریم و به راحتی اطلاعات در شبکه مجازی وارد نکنیم .

 

وی افزود : ما باید ابزار را از دشمن بگیریم و در این فضاهای مجازی که ابزار دشمن است به جای زندگی ، کار کنیم تا بتوانیم روی افکار عمومی تاثیر گذار باشیم .

 

منتظر قائم گفت : اگر باور داشته باشیم که فضای مجازی امروزه یک فضای جنگ است باید در اولین قدم غیرنظامیان را از این فضا خارج کنیم .

 

وی ادامه داد : دشمن نظامی است و کار فرهنگی می کند برای غیر نظامیان .

 

ابوذر منتظر قائم با اشاره به گم کردن صورت مسله توسط نظامیان خودی در فضای مجازی گفت : صورت مسئله افکار عمومی است که باید جهت دهی شود ولی متاسفانه با فراموش شدن این صورت مسئله مشکلات فراوانی برای جامعه به وجود آمده است ، مثل تاثیر مخربی که بر فرهنگ ، امنیت ، اقتصاد جامعه ، جمعیت ، حسن رفتار افراد با یکدیگر داشته و دارد .

 

منتظر قائم در پایان گفت : باید با روحیه مطالبه گری و با حرکت انقلابی در جهت پیش برد اهداف انقلاب گام برداریم .

   دوشنبه 29 بهمن 1397
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

شبکه های اجتماعی مثل تلگرام جزیی از زندگی شده نمیشه ازش خارج شد .

1397/11/29 @ 22:38


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 972
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 8228
  • 1 ماه قبل: 45654
  • کل بازدیدها: 888117
رتبه وبلاگ