« نوروز، هفت سین، لباس نوچرا ولنتاین روز عشق است ؟ »

جلسه درس اخلاق:

 

➖حجت‌الاسلام و المسلمین باقری مبلغ دینی در جلسه درس اخلاق که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام گفت : در روزهای آینده مناسبات دینی مهمی در پیش داریم که مهمترین این مناسبات مبعث پيامبر اسلام صلی الله می باشد .

➖حجت الاسلام باقری با اشاره به داستان‌های اسرائیلیات در مورد بعثت پیامبر بیان داشت : داستان‌های تحریف شده ی بسیاری که در مورد بعثت پیامبر صلی الله وجود دارد شاید در ظاهر بسیار زیبا و جذاب باشد ولی در حقیقت اصل بعثت را زیر سوال می برد و غالبا بعضی از مردم عوام می پذیرند.

➖وی ادامه داد : در حالی پیامبر با تمام وجود اسلام را با عقلانیت و معنویت پذیرفت ولی عده ای در پذیرش اسلام ، در عقلانیت گیر می کنند و عده ای در معنویت محصور می شوند.

➖حجت‌الاسلام باقری گفت: اسلام ناب محمدی در مقابل دو اسلام سکولار و اسلام متحجر وجود دارد که اگر مراقب نباشیم به جای اسلام ناب محمدی در دام یکی از این دو اسلام ها می افتیم .

➖وی افزود : عده ای آنقدر سکولار هستند که وقتی در مسجد از صهیونیست یا آمریکا صحبت کنید ، ناراحت می شوند و دین را جدای از سیاست می دانند ، در حالی که باید به این افراد یادآوری کرد همین نمازی که در مسجد می خوانید یک عبادت کاملا سیاسی است .

➖این مبلغ دینی گفت : ما باید دین و سیاست را تلفیقی بپذیریم چرا که نماز ، روزه ، قضاوت ، همسایه داری و … همه سیاسی است . اگر سیاست و بصیرت نداشته باشیم در همین مبحث ساده همسایه داری از بین خواهیم رفت ، حالا یا همسایه داری در زندگی شخصی است یا همسایه داری با کشورهای دیگر است و اگر دیندار بدون سیاست بودیم ، امروز ۴۴سالگی انقلاب را نمی دیدیم .

➖حجت‌الاسلام والمسلمین باقری خلقت و مرگ انسان و برزخ و قیامت را جبر خواند و بیان داشت : در مقابل این سه جبر ، سه اختیارِ بهشت و جهنم و ایمان مقبول ( اسلام صحیح ) و عمل صالح را برای انسان وجود دارد .

➖وی افزود : اگر در اسلام صحیح یک عنصر نباشد تمام موضوع رسالت پیامبر هدر خواهد رفت و آن عنصر (ولایت ) است .

➖حجت‌الاسلام باقری گفت : در اسلام محمدی باید منزل ، مسجد و مدرسه مورد توجه قرار گیرد ، منزل را مادران باید کنترل کنند و تربیت دینی را پیاده کنند ، مسجد و مدرسه هم باهمین تربیت رشد می کند .


➖باقری گفت : وقتی تربیت دینی در خانه ای وجود نداشته باشد ، میزان نورانیت و ظلمت آن خانه را می شود احساس کرد . خانواده ها موظف هستند فرزندان خود را با مساجد آشنا کنند .

➖حجت‌الاسلام والمسلمین باقری در پایان گفت : اخذ وحی و شرح وحی و نشر وحی و حفظ وحی از تحریف و انتقال وحی به اوصیا از وظایف پیامبر صلی الله بوده است . و همه ی این وظایف به درستی انجام شده است و امروزه اسلام به واسطه ی ایران نشر پیدا می کند .

   جمعه 28 بهمن 1401


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 178
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 7526
  • 1 ماه قبل: 44002
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ