« هشت نکته تربیتی درقرآناقرأ باسمِِ ربّک الذی خَلَق »

این عنوان پایان نامه خانم محدثه شفاعت می باشد .به داوری سرکار خانم دکتر شاکری و با راهنمایی سرکار خانم منصوری که چکیده آن به شرح ذیل می باشد:
جهان از حدود یکی دو دهه پیش، بستر ظهور و پیدایش چشم گیر و روز افزون مکاتیب و فرقه های معنویت گرای انحرافی و عرفان های کاذب نوظهور است؛ در این بین کشور ایران نیز از جریان این پروسه جهانی عقب نمانده و شاهد ظهور صدها مدعی تأسیس و بنیان نهادی عرفانی و معنوی بوده است.
یکی از این عرفان ها که از سال های آغازین دهه ی هشتاد شمسی در ایران که به طور مخفیانه و زیر زمینی اقدام به برگزاری، آموزش و عضوگیری مرید و داوطلب کرده، عرفان حلقه یا کیهانی است. بنیانگذار و مؤسس این نحله انحرافی فردی به نام محمد علی طاهری است، پایه گذار این مکتب تاکنون دو کتاب به نام های «عرفان کیهانی» و «انسان از منظری دیگر» منتشر نموده است و این مکتب را«قادر به ارایه ی آسان، ساده و همه فهم این عرفان» معرفی نموده است و سایر مکاتب را به «کلی گویی و حرف های صرفا زیبا» مبتلا دانسته و از نوعی رقابت سخن گفته است اما واقعیت این است که با ملاحظه متن کتاب «عرفان کیهانی» این کتاب را پر از مبهم گویی و یا خلاف تصریحات قرآنی می یابیم . بیشتر اصل های این کتاب و بلکه مقدمه آن نیز حرف های مبهم دارد. این ابهامات ممکن است این مکتب را برای افراد غیر متخصص در زمینه معارف دینی، بزرگ جلوه داده و وآنان را گمراه نماید اما از نگاه کسانی که با اصطلاحات دینی آشنایی دارند یا نویسنده از روی غرض ورزی مطالب خود را چنین بیان کرده است و یا ناآشنا به معارف دینی است. این فرد ادعا می کند این عرفان(عرفان کیهانی) حاصل سی سال سعی و تلاش او بوده و راهگشای تمامی مشکلات و بیماری های جسمی و روحی مردم صرف نظر از هر گونه اتقاد، مذهب و مسلک است. او همچنین بیان می کند که فرد با اتصال به شبکه هوشمند شعور الهی می تواند از هر گونه بیماری لاعلاج شفا یابد و حتی پیامبران الهی مانند عیسی (علی نبینا علیه السلام) با تمسک و توسل به این نیروی عام الهی می توانست بیماران را شفا دهد و مردگان را زنده کند.
در حول و محور عرفان کیهانی ابهام و پرسش بسیار است مانند: آیا این عرفان جعلی است یا کشفی؟ درمان است یا عرفان؟ سر سلسله عرفان حلقه را چه کسی تعیین کرده است؟ چرا لایه دفاعی باید توسط مستر و با گرفتن امضا تفویض شود؟ سر دسته این عرفان چه سابقه علمی و دینی دارد؟… و دهها سؤال این چنینی که همیشه بدون پاسخ مانده و هیچ جوابی از سوی این گروه انحرافی داده نشده است. سرکرده این گروه که علیرغم تمام ادعاهایی که در مورد مدرک فوق ایسانس مهندسی مکانیک وی می شود، از تحصیلات کلاسیک نیز برخوردار نیست، شیطان را بنده خدا می داند و معتقد است قرآن وحی الهی نیست بلکه زائیده فکر بشری است.
ما در این تحقیق اثبات خواهیم کرد که عرفان حلقه نه تنها برگرفته از عرفان ایرانی!!!؟ و حتی اسلامی نیست بلکه خوشه چینی از سایر ادیان و فرق است که با التقاط چندین دین و آیین به صورت اندیشه های عرفان کیهانی نمود پیدا کرده است
کلید واژه ها: عرفان، کیهان، کوئیست، حلقه

 


موضوعات: خواندنی ها
   سه شنبه 21 خرداد 1392
نظر از: طلبه زینبیه [عضو] 

سه نور آمد به عالم پر ز احساس

معطر هر سه از عطر گل ياس

سه نور تابناک آسماني

حسين بن علي ، سجاد و عباس

اعیاد بر شما مبارک

1392/03/21 @ 17:54


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 2311
  • دیروز: 3207
  • 7 روز قبل: 11435
  • 1 ماه قبل: 48861
  • کل بازدیدها: 891324
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 17
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1