« بهترین کارها در شب های قدرمن برای یا کریم ها مهم نیستم »

از چه می ترسی 

 

 

در روایت است که می فرماید : « خدا هیچ کس را بر انسان مسلط نمی کند مگر کسی را که تو از آن بترسی » 

تو از چه می ترسی ؟ همان را بر تو مسلط می کند . 

تو از چه می ترسی ؟ خدا بدش می آید . چرا از من نمی ترسی ؟ فقط منم که به تو ضرر نمی رسانم . فقط منم که به نفع توام . منم که به تو آرامش می دهم . منم که تو را در آغوش خودم می گیرم . از من نمی ترسی ؟  از کی می ترسی ؟ خدا همان را بر او مسلط می کند . از این روش های خدا دیده اید دیگر به هر کس امید داشته باشی خدا واگذار می کند به او . 


آقا این پول داشت می خواست به من قرض دهد دلم دنبال او بود ، خب برو بگیر ، واگذار می کند به او . بعد هم ملائکه را می فرستد می گوید ؛ پول را از این بگیر ببینم دل مردم را به خودش بسته . بعد که می روی سراغ پول می گوید : آقا ندارم یک شکستی به من افتاده و همه چیز خراب شده است . برمی گردی ، می گویی خدایا درها بسته شده ….

ملائکه دلشان می سوزد می گویند : خدایا این بدبخت ، خدایا نگاهش بکن . گفته می شود ؛ این الان دو دقیقه بعد یک فکری به ذهنش می رسد یک در نیمه بازی هست صبر کنید شما . الان به ذهنش نرسیده ، بعد یادش می افتد که راستی بروم به فلانی بگویم . می گوید : خدایا برمی گردم و می رود .


طرف به تو گفت من به تو وام می دهم برگرد بگو خدایا دست توست ها ! اینها هیچ کاره اند . تشکر ازاو بکن اما در اصل از خدا تشکر کن .

ریشه ترس چیست ؟ یکی قطع ارتباط با پروردگار عالم . ریشه دوم ترس ؛محبت است ، علاقه است .

دنیا را دوست داری ترسو بار می آیی . تا وقتی حب دنیا در دلت هست ترس هست . روایت از امام صادق علیه السلام است : « یا هشام من احب الدنیا ذهب خوف الاخره من قلبه : کسی که دنیا را دوست داشته باشد خوف از آخرت از قلبش می رود » 

پس خوف چه می ماند ؟ خوف دنیا ، هر چه را دوست داشته باشی می ترسی . 


دیدی زیاد داری می ترسی برگرد بگو من چه چیز را زیاد دوست دارم . مثلا آبرویت را زیاد دوست داری از بی آبرویی می ترسی .

بی خیال آبرو ! آبرو دست خداست ، نترس آبرو دست خداست او حفظ می کند .

ما چه کار بکنیم برای از بین رفتن ترس ؟ 

ترس خیلی زشت است یکی از زشت ترین نتایج محبت به دنیا و زخارف دنیا و انواع و اقسام محبت های به دنیاست . اینها را علاقه نداشته باش شجاع می شوی ، شجاعتت می رود بالا .

توکل از آن طرف ، پیوستن به خدا از آن طرف ، اعتقاد به خدا از آن طرف ، بریدن از دنیا و این طور علاقه ها از یک طرف .

این دنیایی که شما دوستش دارید اصلا لازم نیست دوستش داشته باشید . برای چه دوستش دارید ؟ این دنیا نوکر شماست . این دنیا حمار شماست . این دنیا غلام شماست . تو نیاز نداری به او علاقه داشته باشی ……….

خدا وقتی تو و دنیا را خلق کرد ، درِ گوش دنیا یک حرفی زد من اینجا پشت بلند گو میگویم ؛ فرمود : دنیا هر کس افتاد دنبال تو ، ناز کن بکش عقب بگذار که بیفتد که بیفتد که بیفتد ….

« طوبی لِمن شُغله خوف الله عن خوف الناس ؛خوشا به حال کسي که ترس از خدا او را از ترس مردم بازدارد .» بله از خدا بترسی کس دیگری به سمتت نمی آید .

««مَنْ خَافَ اللَّهَ آمَنَهُ اللَّهُ سُبْحَانَهُ مِنْ كُلِّ شَيْ ءٍ ؛ هر کس از خدا بترسد خدا او را در امنیت قرار می دهد از هر چیزی » .

خدا شاهد است کسی بخواهد شما را بترساند الکی بودن آن عامل ترساندن را خدا به تو نشان می دهد ، می گوید ؛ ببین ضعیف بودنش را ببین .

 

سخنان حجه الاسلام پناهیان ، گزیده سخنرانی ، شنیده شده .

   جمعه 4 تیر 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

عالي بود

1395/04/05 @ 04:32
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

انشائ الله شجاعت داشته باشيم.

1395/04/04 @ 20:48


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 110
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 6788
  • 1 ماه قبل: 42103
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ