دشمن برای ناپاکی کردن مادران فردا برنامه دارد
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عزیزی امام جمعه محترم شهرستان ورامین در سومین روز از مراسم عزاداری امام حسن مجتبی علیه السلام که در سالن اجتماعات حوزه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تسلیت ایام گفت : خانواده سنگر اصلی دفاع از اسلام است همانطور که انقلاب اسلامی به پشتوانه حمایت خانوادهها اتفاق افتاد .
آقای عزیزی افزود : در نهضت عاشورا نیز همین گونه بوده و بخش مهمی از وظایف بر عهده مادران ، خواهران و دخترانی است که در مقام تبیین از نهضت عاشورا حمایت کردهاند.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ماموریت پهلوی اول و دوم را حیا زدایی از خانواده بیان کرد و اظهار داشت : حکومت پهلوی بیش از ۳۰۰۰ محیط برای به فساد کشاندن جوانان تاسیس کرد اما با این وجود حیای خانوادهها حفظ شد و همان خانوادهها افرادی بودند که برای دفاع مقدس فرزندان خود را به جبهه فرستادند و تمام تلاش خود را به کار بردند تا این حفظ حیا ادامه داشته باشد ، هر چند خانواده ها زخم هایی نیز خوردند.
امام جمعه شهرستان ورامین گفت : ظهور حضرت حجت عجل الله در جامعه صالح اتفاق خواهد افتاد و جامعه صالح و سالم بر محور خانواده سالم بنا شده است و اگر خانواده سالم باشد جامعه نیز سالم خواهد بود و این سلامت هر دو مربوط به سلامت مادر خانواده است و اگر مادر خانواده ناپاکی پیشه کند جامعه به سمت ناپاکی خواهد رفت و ظهور اتفاق نخواهد افتاد .
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره به هجمههای دشمن علیه فرهنگ خانواده و حیا زدایی از خانواده گفت : جنگ بین حفظ حیا و حیا زدایی از جامعه و خانواده همچنان ادامه دارد و دشمن تلاش دارد تا آنچه را که میخواهد بر جامعه اسلامی حاکم نماید و این همان جنگ نرمی است که زخم آن و تبعات ناشی از آن بر جامعه خواهد نشست.
حجت الاسلام عزیزی با اشاره به به مبارزینی که در کنار انبیا و پیامبران و امامان ماندند ، جنگیدند و در راستای اهداف ایشان گام برداشتند گفت : این افراد اگر کمی و کاستی هم وجود داشت خود را مقصر میدانستند
آقای عزیزی ادامه داد : نکته اینجاست که این افراد کم کاری نکردند اما زخم هم خوردهاند اما باز خود را مقصر میدانند .
حجت الاسلام عزیزی گفت : ما امروز در جنگی هستیم که اساس آن پاکی و ناپاکی مادران است . مادران امروز و یا فردا و دشمن درصدد آن است که مادر فردا در جامعه ما پاکی را پیشه نکند پس ما نیز امروزه زخم خوردهایم و زخم ما همین بد پوششی و بیحجابی دختران جامعه ماست و اگر ما فرض را بر این بگیریم که زخم را خوردهایم و کوتاهی نکردهایم باید از خود بپرسیم پس مقصر اصلی کیست؟!.
آقای عزیزی افزود : طبق آیه قرآن باید به خودمان رجوع کنیم و ببینیم چقدر کم کاری کردهایم چنان که اگر مادری دارای پوشش درستی باشد و فرزند او پوشش مناسبی نداشته باشد مقصر را نباید در جای دیگری جستجو کند .
امام جمعه شهرستان ورامین با اشاره به بد پوششی بانوان در جامعه گفت : در زمینه عفاف و حجاب و پوشش بانوان سرزمین همه باید اول نقش خودمان را ببینیم و کم کاری و کوتاهیهای خود را بسنجیم که به چه گونهای رفتار کرده ایم که جامعه در این مسیر پیش رفته است
حجت الاسلام عزیزی ضمن اشاره به نقشه شوم دشمن برای کاهش فرزندآوری در جامعه گفت : روزانه بیش از ۵۰۰ سقط جنین در جامعه ما انجام می شود .
حجت الاسلام عزیزی گفت : هر وقت جامعه دچار بحرانی میشود باید نقش خود را در آن بحران ببینیم و کوتاهیهای خود را در نظر داشته باشیم و هیچگاه خود را مبرای از تقصیر ندانیم چرا که دشمن تلاش دارد تا مادران فردا را از همین امروز ناپاک کند .
آقای عزیزی در پایان گفت: اگر میخواهیم در ظهور حضرت حجت عجل الله نقش داشته باشیم ، اگر میخواهیم در پیشگاه حضرت سیدالشهدا آبرومند باشیم هرچه توان داریم باید برای پاکی جامعه و پاک نگه داشتن جامعه انجام دهیم چرا که سابقه ی ما پاک است اما دشمن برای ناپاکی ما برنامه دارد .
سرکار خانم وفایی استاد حوزه در جشنی که به مناسبت روز دختر و دهه کرامت و با حضور دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تبریک ایام گفت : انسان باید در خود حس ارزشمندی و حس خودباوری داشته باشد .
خانم وفایی ادامه داد : انسانی که خودش را دارای ارزش بداند گناه نمیکند.
این مشاور و استاد حوزه گفت : کسی که حس توانمندی دارد توان حل مسئله و برون رفت از مشکلات را نیز دارا میباشد اما باید بداند که حس خود ارزشمندی با غرور بسیار متفاوت است .
خانم وفایی افزود : حس ارزشمندی یک باور درونی است .
خانم وفایی با بیان این موضوع که چگونه میتوانیم متوجه شویم آیا اعتماد به نفس و حفظ عزت نفس داریم یا خیر گفت : اگر انسان در مقابل آینه بایستد و با دیدن خود ، نسبت به باورهای ذهنی خود حس خوبی داشته باشد قطعاً دارای اعتماد به نفس و حس عزت نفس است.
خانم وفایی انسانهای مثبت نگر را قدرتمند معرفی کرد و بیان داشت : انسانهای مثبت نگر قدرت نه گفتن را دارند و این حس توانمندی انسان را به موفقیت میرساند چرا که بسیاری از آسیبهای دوره نوجوانی و جوانی آسیبهای فضای مجازی ، آسیبهای خیابانی ، همه به دلیل ناتوان بودن انسان در نه گفتن است.
خانم وفایی انسانی را که نسبت به ظلم ظالم و نسبت به ظلمی که به او روا میشود سکوت میکند انسانی خفیف دانست و گفت : اگر قرار باشد کسی که به او ظلم شده سکوت کند و فقط نظارهگر باشد خداوند در قیامت او را گرفتار عذاب خواهد کرد چرا که به ظلم ظالم کمک کرده است .
خانم وفایی در پایان با توصیه به دانش آموزان مخاطب خود گفت: باید یاد بگیرید که احساسات خود را صریح و بدون غرور و به دور از توهین و بیادبی بیان کنید تا همیشه احساس سبکی داشته باشید.
زن خوب می تواند الگو و نمونه برای جامعه خوب باشد
آنکه انسان را آفرید فرمود با پارچه ای سر و گردن و سینه خود را بپوشانید، آنکه روسری خود را بر می دارد نمی داند دارد در مقابل قرآنی می ایستد.
که فرمود «لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ». مو که وسیله زینت است در فقه ما دارای حرمت و آسیب زدن به آن، حتی دارای جریمه و دیه می باشد یعنی اگر کسی موی فرد دیگری را بتراشد یا به آن آسیب بزند باید دیه یا جریمه بدهد، کسی که این حدود را برای موی انسان تعیین نموده است، همو دستور داده که موی سر زنان پوشیده باشد.
جامعه امروز ما بسیار نیازمند عفاف و حجاب است.
قرآن می فرماید زن خوب می تواند الگو و نمونه برای جامعه خوب باشد، در اینجا دیگر صحبت از زن و مرد نیست، می فرماید مریم(س) الگوی همه افراد خوب جامعه است، در نتیجه یک زن می تواند به این مقام برسد که برای همه افراد خوب جامعه الگو باشد.
مادرشدن و فرزند آوری، تربیت درست فرزندان و همسرداری از مهمترین وظایف زنان است که به زن شخصیت و مقام والا می بخشد.
ازدواج، رهاورد آسمانی پیامبر(ص) است، ازدواج هرگز به معنی اجتماع مذکر و مونث نیست! وگرنه اجتماع مذکر و مونث در ابرها، گیاهان و حیوانات نیز وجود دارد اما در خصوص انسان صحبت از تشکیل بنای مستحکم نکاح جهت رشد انسانی است.
۹۶/۱۲/۲۳ آیت الله جوادی آملی (حفظه الله)
چرا حجاب؟
آیا منطق اسلام را در مورد حجاب میدانید؟ هدف اسلام از واجب کردن حجاب چیست؟ اصلا چرا حجاب؟
اسلام از زن میخواهد که در محیط خانه [برای شوهرش] آراسته و جذاب باشد و نسبت به زیباییاش بیاعتنا نباشد. وقتی مردِ مقابل او شوهرش است، باید نقش زن را بازی کند و آراسته و دلربا و خوشایند و آرامش و آسایش شوهرش باشد. اما وقتی برای کار و خرید و فروش و درس و ایفای وظایف خانوادگی و اجتماعی از خانه خارج میشود، باید نقش انسانی خود را بازی کند، نه نقش زنانه و جنس مؤنث را.
برای اینکه زن بتواند بهعنوان انسان [و نه فقط زن و جنس مؤنث] در جامعه حضور پیدا کند، باید راه رفتن او تحریکآمیز نباشد و با ناز و عشوه حرف نزند و اعضایی را که زینت محسوب میشوند، مثل سینه و موها و پاها و… بپوشاند؛ بهگونهای که وقتی با خانمی روبهرو میشویم، خود را مقابل یک انسان ببینیم، نه یک جنس مؤنث. مطلب روشن است؟ من مجبورم تکرار کنم و از این بابت معذرت میخواهم. اگر زن، اعضای زینت خود را نپوشاند و در هنگام راه رفتن زیباییهایش را آشکار کند و بهطور کلی، اگر وضع تحریککننده و وسوسهانگیزی داشته باشد، هر اندازه هم عالم و بااستعداد و فداکار و بافضیلت باشد، در اولین برخورد با نامحرم، همان زیباییها و جذابیتهایش جلب توجه میکند و قابلیتهای دیگرش نادیده گرفته میشود و تنها یک نگارهی هنری است!
امام موسی صدر ، از کتاب «زن و چالشهای جامعه» ، صص ۷۳ تا ۷۶
سرکار خانم وفایی نژاد استاد حوزه علمیه، امروز عصر بهصورت مجازی برای طلاب مدرسه علمیه کوثر ورامین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حجاب به معنای پوشش و مقصود از عفاف خودداری نفس از زشتیها است.
وی لباس و پوشش را زیبایی و موجب وقار انسان دانست، ادامه داد: بر اساس آیات الهی یکی از کارکردهای پوشش ترقی معنویات در وجود انسان است.
وفایی نژاد با اشاره به اینکه لباس انسان را از سختی گرما و سرما حفظ میکند، عنوان کرد: همچنین در قرآن کریم آمده در جنگ پوشش شمارا از صدمات محافظت میکند.
استاد حوزه علمیه بابیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زن مسلمان به شمار میروند، عنوان کرد: حجاب، حیا و عفت مهمترین شاخصه حضرت زهرا (س) است، پیش از ظهور اسلام بانوان اشراف دارای حجاب ابتدایی بودند اما بعد از گذشت چند سال از بعثت پیامبر اکرم(ص) آیه حجاب بر قلب نازنین حضرت نازل شد.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم خطاب به زنان پیامبر اکرم(ص)، آنان را به رعایت بیشتر حجاب توصیه میکند اما بعد از جنگ احزاب و قدرتمند شدن اسلام آیات حجاب بهصورت کامل نازل میشود و زنان مسلمان ملزم به رعایت حجاب میشوند.
وفایی نژاد ادامه داد: جامعه و حکومت اسلامی باید اقتدار داشته باشد تا بتواند رعایت حجاب را در جامعه الزامی کند.
استاد حوزه علمیه اضافه کرد: آیه حجاب جایگاه زنان پیامبر(ص) را بهقدری بالا میبرد که آنان را مادران امت خطاب میکند و میفرماید اگر خواستید از بانوان پیامبر چیزی بگیرد از پس پرده آن را دریافت کنید.
وی افزود: همچنین خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) میفرماید: به همسران و زنان مسلمان بگو حجاب خودشان را رعایت کنند تا با این حجاب شناخته و مورد آزار قرار نگیرند؛ برای الگوسازی حجاب لازم است ابتدا از خانواده آغاز شود.
وفایی نژاد بابیان اینکه پوشش زنان باید بهگونهای باشد که اندام آنان مشخص نشود، خاطرنشان کرد: زن مومنه با رعایت حجاب خود را از معرض نگاههای مسموم و مغرضانه حفظ میکند؛ حرکت جامعه اسلامی باید بهگونهای باشد که مورد تهییج و تحریک قرار نگیرد.
حجاب چند وجه دارد ؟
حجاب زیباترین هدیه ای است که خداوند به زن عنایت کرده است . البته مردان هم در جامعه ی اسلامی ملزم به رعایت حجاب و عفاف هستند .
ولی از آنجایی که زن لطافت و جذابیت بیشتری دارد خداوند به طور خاص دستوراتی را به زن داده است و این می تواند به طور اختصاصی یک معنا داشته باشد ؛ « زنها در پیشگاه خداوند صاحب مقام والا هستند. »
واگر دستورات الهی را انجام دهند حتما به آن جایگاه والا خواهند رسید .
در بحث حجاب یک پوشش حداقلی و یک پوشش حداکثری وجود دارد ، آن هم با شرایط و لوازم خودش ، پوشش حداقلی که همه علما به آن قایل هستند ، اصل پوشیده شدن است ، یعنی پوشیدن سرتاسر بدن به جز دست ها و گردی صورت ، به شرطی که چیزی به آن اضافه نشود ، این اصل پوشش را همه علما قبول دارند .
یعنی آرایش و زیور آلات در صورت و دست ها نباشد . این حجاب حداقلی اگر با چادر همراه شد ، حجاب حداکثری خواهد شد .
البته بعضی فقط برای دلخوشی خودشان چادر را سر می کنند که اسم حجاب را داشته باشند در حالی که روسری و لباس زیر چادر آن ها به عنوان یک پوشش محرک تلقی می شود .
اگر ما اصل پوشش ( هم پوشش حداکثری ، و هم پوشش حداقلی ) داشته باشیم تازه بخشی از حجاب را رعایت کرده است .
عدم اختلاط با نامحرم و گفتگو با نامحرم شق دیگر حجاب است . یعنی پوشیده شدن زن به علاوه عدم اختلاط.
پس رعایت چند نکته لازم است .
۱_ انتخاب پوشش محرک نباشد ، یعنی تحریک رنگ ها را هم در نظر بگیریم ، بعضی از رنگ ها به لحاظ روانشناسی می تواند محرک و جلب توجه کند .
۲_ پوشش نباید جلب توجه کند . پس مانتوی تنگ و جذب پوشش محسوب نمی شود .
۳_ راه رفتن نباید به گونه ای باشد که زینت های او آشکار شود ، استحیا ، یعنی راه رفتن زن نباید به گونه ای باشد .
۴_ رعایت آداب سخن گفتن ، یعنی موقع یخ گفتن صدایش را نازک نکند .
امروزه برخی خانم های چادری در فضای مجازی با چادر و حجاب به جلوه آرایی می پردازند و تحریک می کنند .
اگر حجاب را حفظ کنیم حریم خصوصی افراد مستحکم تر می شود .
سخنرانی مجازی سرکار خانم وفایی نژاد استاد مدرسه علمیه کوثر ورامین .
مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب
مبارزه با تهاجم فرهنگی، پدیده جدیدی نیست.
در طول تاریخ بشر، جنگ فرهنگی، همیشه وجود داشته است. به عنوان نمونه، فرعون در برابر موسی علیهالسلام به جنگ فرهنگی متوسل شده، گفت: «می ترسم آیین شما را دگرگون سازد و یا در این سرزمین فساد برپا نماید!» (سوره غافر/ ۲۶)
یکی از جنبههای مهم تهاجم فرهنگی غربیها مبارزه با حجاب و از بین بردن امنیت اجتماعی بوده و هست و این امر، مشخصا از زمان رضاخان شروع شد، به این صورت که تحت عنوان متحدالشکل شدن، با #حجاب به مبارزه برخاستند و پوشیدن لباس روحانیت را قدغن و مجالس عزاداری امام حسین علیهالسلام را نیز ممنوع کردند.
آنها همچنین به اسم آزادی و هنر، انواع فساد و فحشا و ابتذال را ترویج دادند و حجاب را مانع اصلی این آزادی حقیقی معرفی کردند و امنیت اجتماعی افراد جامعه را به خطر انداختند.
حفظ حجاب و امنیت اجتماعی و درک رابطه مستقیم و عمیق این دو مقوله، راهکارها و فواید بسیار ارزشمندی را برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب ارائه میدهند که به چند نمونه اشاره میشود:
- باعث تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی و تشویق جوانان به ازدواج موفق اسلامی میشود؛
- جوانان را جهت تقویت روحیه و حفظ آرامش درونی به جای سوق دادن به محیط فحشا و اعمال مبتذل، به شرکت در فعالیتهای هنری، ورزشی، فرهنگی و مذهبی رهنمون میشوند؛
- حفظ #حجاب ، نه تنها باعث ایجاد امنیت اجتماعی فراگیر میشود، بلکه جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی، مسئولان را از واردات کالاهای تجملاتی، لوازم بهداشتی و آرایشی مبتذل نهی میکند.
روزنامه کیهان ، بهمن ۹۵
خانهدار و پرافتخار مثل ابرقهرمان ها
«وظایف داخل خانهی زنان، اهمیتش کمتر از وظایف بیرونی نیست، شاید زحمتش بیشتر هم باشد. فقط هم ظرافتِ زنانه از عهدهی انجام آن بر میآید.» رهبر انقلاب ۸۱/۶/۶
تبلیغ دوران دوم فمینیستی در ایران
امروز دارن دوران دوم فمینیستی را در جامعهی ما تبلیغ میکنند. یعنی یک زن باکلاس، یک زن موفق، زنی است که بیرون از خانه بیشتر وقتش را صرف بکنه… شغلی داشته باشه، درآمدی داشته باشه… ماشینی داشته باشه، سوار بشه، بره، بیاد … دکور خونهش رو مدام تغییر بده، به عشق اینکه خونهاش از این محله بره اون محله، درآمدی کسب بکنه…
این [یعنی] دقیقاً همون تفکری که در غرب حاکم بود و بعد از 110 سال امروز با شکست مواجه شده. امروز به تعبیر خود غربیها، میگن یک زندگی لاکچری برای یک زن … [اینه که] خانم خونه باشه. نه [اینکه] بیرون شغل داشته باشه. مستندهایی هم در این زمینه ساخته شده.
فمینیست یک دوره اعتراضی داشت [دورهی اول].
دوره دوم، دورهی ورود زن به جامعه بود و دورهی سوم آسیبهایی [بود] که به خاطر این ورود شکل گرفت. دورهی چهارمش الان یه چند سالی هست آغاز شده؛ یعنی دورهی بازگشت زن، دوباره به خانه… امروز واقعاً آرزو برای یک زن غربی اینه که توی خونه بدون اینکه بیرون کار داشته باشه، همسرش هزینهش رو بده؛ او فرزند بیاره و فرزند تربیت کنه…
ما باید مراقب باشیم در دام جریان فکری فمینیسم و غربگرا گرفتار نشیم.
امروز متأسفانه در رسانهها، فیلمها [و] سریالهایی که برای ما میسازن، بیشتر جریان دوم فمینیسم داره تبلیغ میشه … امروز زنان غربی، آرزوشون اینه که تعدد فرزندان داشته باشن. رفتن آسیبش رو دیدن، بعد از ۱۱۰ سال سرشون به سنگ خورده، برگشتن…
استاد تراشیون ،پرسمان تربیتی کودک و نوجوان - رادیو معارف
فضای مجازی فرصت ها و تهدید ها
امروز شما ملاحظه کنید، هر انسانی که فرض کنید یک تبلت دستش باشد، با همهی افکار و حرفهای انحرافی میتواند روبرو و مواجه بشود؛ حالا بهقدری که ظرفیّت دارد.
با این نگاه به مسئله نگاه کنید که شما چقدر نقش میتوانید ایفا کنید. به نظر من این وسایل رسانهای جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است؛ فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت. خطر از اینجهت که ممکن است این حرفها و شُبههها، در ذهن جوانها و در ذهن غیرجوانها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است.
امّا از دو جهت فرصت است: یکی اینکه ما مطّلع میشویم که چه شبهههایی وجود دارد.
یکی از مشکلات کار ما این است که ما شبههها را نمیشناسیم.
من میبینم خیلی از آقایان محترم خب با دانشجو مواجهاند، [امّا] آنچه در ذهن او و در دل او میگذرد را نمیدانند. ما به برکت فضای مجازی و این رسانهی عظیم عمومی میتوانیم کشف کنیم که چه چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک فرصت [است] که خب فرصت بسیار باارزشی است.
فرصت دوّم هم این است که از همین طریق میتوانیم شبهه را برطرف کنیم و آن را ازاله کنیم.
بنابراین اینکه گفت «هر عُسری دو یُسر همراهش است»، اینجا این تهدید دو فرصت همراه خودش دارد که از این دو فرصت باید حدّاکثر استفاده را کرد.
بنابراین … ما کار و تلاشِ برای کلام را از سطح خواصّی نهاینکه کم بکنیم بلکه سطح عامّی و عمومی را هم حتماً مورد توجّه قرار بدهیم و این، کار اساسیای است که امروز لازم است انجام بگیرد.
بیانات رهبر معظم انقلاب ۹۶/۳/۱ دیدار جمعی از مدیران و اساتید مؤسسه امام صادق با رهبر انقلاب