« مؤلفه‌های قیام امام حسین علیه السلامنتیجه راضی بودن به گناه پدر چیست ؟ »

صلح پیچیده امام مجتبی علیه السلام 

 

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای منصوری در مراسم سوگواری که به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و در سالن اجتماعات حوزه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تسلیت این ایام گفت : مظلومیت امام حسن مجتبی علیه السلام به قدریست که حتی یاران خاص ایشان نیز مظلومیت ایشان را درک نکردند .
آقای منصوری گفت باید بدانیم که قیام خاموش امام و نوع قیام ایشان باعث ایجاد این مظلومیت شده است و البته مسیری که امام رفته‌اند تنها مسیر درست بوده است.

آقای منصوری با بیان شرایط سخت دوران امام حسن مجتبی علیه السلام گفت : در حقیقت امام با دشمنی مواجه است که خود را شخصیت اول اسلام می‌داند و در ظاهر هم اسلام را رعایت می‌کند اما در باطن یهودی است .

حجت الاسلام والمسلمین منصوری ادامه داد : معاویه در کارهایش به راحتی اسلام را زیر پا می‌گذاشت اما در ظاهر عوام فریبی می‌کرد و جامعه آن روز به ویژه جامعه شام به این باور رسیده بودند که تنها معاویه صلاحیت حکومت بر جامعه اسلامی را دارد و این تفکر با کمک یهودیان در جامعه پیاده شده و افکار جامعه توسط دستگاه معاویه تصاحب شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین منصوری گفت : حتی بودند کسانی که حافظ قرآن بودند اما یقین داشتند که دشمنان اسلام اولاد علی علیه السلام هستند و این نشان از تاثیر فراوان عملیات روانی دستگاه معاویه بر جامعه مسلمین داشت.

آقای منصوری با بیان نقش پررنگ حضرت زینب سلام الله در خنثی کردن عملیات روانی دستگاه دشمنان اسلام گفت : خطبه حضرت زینب سلام الله عملیات روانی دشمن را خنثي نمود .

وی ادامه داد : در واقع در قیام عاشورا امام حسین علیه السلام با کوفیانی مواجه شدند که در مهد تشیع زندگی می‌کردند و جریان کوفیان با مردم شام بسیار متفاوت بود و حضرت زینب سلام الله در مواجهه‌شان با شخص یزید با خطبه‌ای که خواندند شخص یزید را تحقیر می‌کنند و در برابر عملیات روانی آنها عملیات روانی انجام می‌دهند و اجازه نمی‌دهند که دشمن در طول تاریخ از امام حسین و اولاد علی علیه السلام به عنوان دشمن اسلام نام ببرد .

این مبلغ دینی با بیان تفاوت شرایط جامعه ای که امام حسن و امام حسین علیها السلام با آنها مواجه بود گفت : در زمان امام مجتبی علیه السلام افکار مردم توسط امویان اداره می‌شد و جهت دهی اصلی این افکار با یهودیان بود به همین دلیل از ۱۲ هزار سربازی که امام علیه السلام دارند وقتی فرمانده سپاه امام ابن عباس که خطیب بزرگ و توانمندی بود و اولین فرد بیعت کننده با امام حسن علیه السلام بعد از شهادت امام علی علیه سلام بود خود را به ۵۰۰ سکه طلای معاویه فروخت و وقتی جبهه امام را ترک کرد ۸۰۰۰ نفر را همراه خود برد و تنها ۴۰۰۰ نفر از یاران امام باقی ماندند که هیچ کدام انگیزه‌ای برای حفظ جان امام و برای مبارزه نداشتند و حتی عده‌ای از آنها برای معاویه نامه نوشتند که ما حسن بن علی را به تو تحویل خواهیم داد .

این مبلغ دینی با بیان کار دشوار و پیچیده امام حسن مجتبی علیه السلام برای صلح اظهار داشت : امام علیه السلام در چنین شرایطی اگر صلح نمی‌کرد یا کشته می‌شد و یا زنده می‌ماند و آنچه مسلم است طرفی که غالب بود معاویه بود که اگر کشته می‌شد قبل از امام حسن علیه السلام باید امام حسین و برادر ایشان ابوالفضل العباس کشته می‌شد و دیگر خون آنها اثری را که در کربلا گذاشت در این واقعه نداشت.

آقای منصوری ادامه داد : خون شخصیتی مثل امام حسین علیه السلام وقتی قرار است ریخته شود باید تمام ذرات عالم را به کمال برساند همانطور که این کار را کرده است و اگر قبل از واقعه عاشورا کشته می‌شد طومار شیعه برچیده می‌شد و یاران امام به دستور معاویه امام علیه السلام را می‌کشتند و معاویه برای عوام فریبی حتماً اقامه عزا می‌کرد برای فرزندان رسول الله دیگر اجازه نمی‌داد از شیعه حتی نامی باقی بماند و کاری می‌کرد که امامان معصوم به عنوان دشمن درجه یک اسلام شناخته شوند .

حجت الاسلام والمسلمین منصوری گفت اگر امام علیه السلام اسیر می‌شد و کشته نمی‌شد معاویه ایشان را آزاد کرد و غالب بر این آزادی بود و شرایط را معاویه قرار می‌داد اما در ماجرای صلح امام علیه السلام غالب بود و شروط را امام گذاشت و با این شرایط امام در حقیقت پایه‌های حکومت دیکتاتوری معاویه را متزلزل کرد .

این مبلغ دینی در پایان گفت : اگر امام مجتبی علیه السلام صلح نمی‌کرد شرایط برای حضرت زینب سلام الله مهیا نمی‌شد که یزید را بی‌آبرو کند و او را یابن الطلقا بنامد . صلح امام مجتبی علیه السلام چون در جامعه ملموس نیست مظلومیت ایشان را شدیدتر می‌کند چرا که امام مجتبی علیه السلام با این صلح زحمات معصومین قبل و بعد از خود را مدیریت کرد و اسلام را زنده نگه داشت و امام عصر عجل الله نیز در سفره قیام خاموش جد مادری خود امام مجتبی علیه السلام خواهد بود

   دوشنبه 22 مرداد 1403


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1810
  • دیروز: 395
  • 7 روز قبل: 3879
  • 1 ماه قبل: 27306
  • کل بازدیدها: 1060194
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 9
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 20
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 16
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1
 
مداحی های محرم