« ماتیک نزده بودی...آشتی با امام زمان عجل الله »

ویژگی خاص امام مهدی عجل الله 

 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابراهیمی مشاور علمی پژوهشی ستاد کل در جلسه پژوهشی که با محوریت مهدویت پژوهی در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار. شد گفت : کسی که به ولایت امیرالمومنین ( ع) معتقد شد به طور قطع پیامبر اکرم ( ص) و به طریق اولی توحید را پذیرفته و لوازم اینها را داراست که توانسته ولایت علی ( ع) را بپذیرد .

 

وی ادامه داد : کسی که ادعا کند ولایت را پذیرفته ولی پیامبری پیامبر را منکر شود در حقیقت توحید را منکر شده است و در حقیقت یک دروغگوست .

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به وحدت رویه گفت : یک ریسمان در بین ۱۲۴ هزار نفر که به منبع وی متصل هستند کشیده شده است اما دایره نبوت این انبیا متفاوت بوده اما محور یکی است .

 

این مشاور علمی و پژوهشی ستاد کل با بیان ویژگی های خاص پیامبر بزرگ اسلام گفت : پیامبر (ص) عالم به ما کان و ما یکون بوده اما موظف بوده است فقط به علم ظاهر عمل کنند .

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان تفاوت ویژگی های اهل بیت (ص) و امام مهدی (عج) بیان داشت : تمامی اهل بیت عصمت و طهارت موظف هستند که به ظواهر عمل کنند به غیر از امام مهدی (عج ) .

 

وی افزود : تنها کسی که در عالم و در زمان حکومتشان هیچ گونه نیازی به شاهد در دادگاه ها نیست و حکام به واسطه فیضی که از جانب ایشان می رسد حکومت می کنند در زمان ظهور است و این که وظیفه تغییر کرده است به خاطر تغییر شرایط است .

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت : از دیگر ویژگی های حکومت امام زمان (عج ) این است که بر تمامی جهان حکومت خواهد کرد و جهانی را که مملو از ظلم و جور است را از عدل و داد پر خواهد کرد .

 

مهدی ابراهیمی با بیان این که چرا امام مهدی (عج ) در تمامی جهان مرید خواهد داشت گفت : مردم با کنکاش متوجه شده اند که تنها کلیدی که قفل دنیا را باز خواهد کرد و تنها کسی که منجی است از کنار کعبه ظهور خواهد کرد .

 

وی افزود : به معنای دیگر مردم از فرط ظلم و ستم به سوی آب گوارا خواهند رفت چرا که به فرمود امام رضا (ع) امام آب گواراست برای عطش مردم .

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت : از مهمترین ارکان انقلاب تببین شعار آن انقلاب است . وی ادامه داد : تببین کننده شعار در انقلاب تعیین کننده هدف آن انقلاب است .

 

ابراهیمی گفت : برای این که در زمان ظهور اشتراکی بین تمامی افراد جهان وجود داشته باشد باید قدر مشترکی باشد و قدر مشترک در بین فرق و انسانهای مختلف یک چیز است و آن سرشت است و قرآن از این سرشت به عنوان فطرت یاد می کند و همواره اصل فطرت با وجود غبارهای که ممکن است داشته باشد باقی و ثابت خواهد بود .

 

ابراهیمی شعار یا لثارات الحسین را شعار رسمی امام مهدی عج خواند و گفت : راه عینیت بخشیدن مساله مهدویت در زندگی فردی و اجتماعی ما ، زنده نگهداشتن شعار امام مهدی عج است .

 

وی ادامه داد : یکی از مهمترین مصادیق انتظار در زمان غیبت حجت خدا زنده نگه داشتن مساله عاشورا و امام حسین( ع) است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت : برای تربیت یک خانواده مهدوی باید مداومت داشته باشیم بر این که قرار است حجت خدا در روی زمین کار بزرگی را انجام دهند و خودمان را آماده شرایط ظهور کنیم .

 

ابراهیمی گفت : زندگی در شرایط ظهور زندگی آسانی نخواهد بود و اولین چیزی که از بین خواهد رفت اصالت الطهارت است و ما می دانیم که فلان چیز پاک یا نجس است .

 

وی افزود : اولین کسانی که در برابر امام مهدی عج جبهه خواهند گرفت علما خواهند بود چون معتقدند که دینی جدید را آورده است .

 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان گفت : اگر دل سپردگی به شریعت وجود داشته باشد با حرف ساده خانواده ها اصلاح خواهند شد

   دوشنبه 2 اردیبهشت 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 193
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 8228
  • 1 ماه قبل: 45654
  • کل بازدیدها: 888117
رتبه وبلاگ